Paypal geschil: laten verlopen of upgraden naar claim?

Ha medeforumleden, wat zouden jullie doen:

Vostok Amphibia besteld, eentje met verkeerde dial ontvangen. Met Paypal betaald, dus ik dacht ik meld het en neem contact op met verkoper. Verkoper stelde voor kostenloos de juiste dial te verzenden, vond ik prima. Echter, deze is nu wel erg lang onderweg en volgens tracking allang weg uit Rusland, echter nog steeds niet in NL aangekomen. Mogelijk kwijt, of ik moet gewoon nog even wachten (vertraging door vakantieperiode?).

Punt is, en dat wist ik vooraf niet, morgenavond verloopt de termijn van het geschil automatisch. Dwz hij loopt af en je kunt dan niet meer openen, of je moet upgraden naar een claim en dan gaat Paypal het onderzoeken.

Dat laatste vind ik weer wat ver gaan voor een Vostok dial van een paar euro. Maarja ik moet hem wel hebben voor mijn mod, elders bestellen betekent vaak extra dingen bestellen ivm minimale bestelwaarde en verzendkosten.

Wat zou jij doen: laten verlopen en hopen dat je er alsnog wel uitkomt, of upgraden naar een claim?

Altijd lastig als je zoiets overkomt.
Ik zou er een claim van maken, maar dat is mijn mening.
Succes :wink:

1 like

Ik zou hem upgraden naar een claim kan je altijd nog aangeven dat het niet meer nodig is.
veel succes.

1 like

Inderdaad een claim van maken, je hebt immers nog niks ontvangen

1 like

Het is deze week nog feestdagen in Rusland, dat hele land ligt een beetje stil geloof ik. Maar als het daar al weg is en je moet morgen beslissen, dan zou ik het misschien ook escaleren.

2 likes

@TheFinalHour Ja zat ik ook aan te denken, maar tussen kerst en oud en nieuw was het al released from Russian Federation. Het stuk ervoor en na aankomst bij NL customs duurt altijd wel ff, maar gebrek aan voortgang (geen ontvangst in NL) vind ik wel wat vreemd.

Ik had laatst een horlogeband uit Rusland besteld, was in totaal 14 dagen onderweg. 11 dagen daarvan waren van Russische douane tot Nederlandse douane.

November 21, 2017 12:55pm
Arrived At The Customs Of Netherlands

November 10, 2017 5:46pm
Released From Russian Federation

1 like

Claim van maken. Informeer de verkoper dat je die intrekt zodra alles binnen is. Verkeerd artikel verzenden is een foutje dat aan die kant is gemaakt, zullen snappen dat je je zekerheden dan niet 1-2-3 opgeeft.

2 likes

Zo! Ik bestel wel vaker iets uit Rusland, maar juist dat stukje gaat normaal erg snel! Anyway, kan het misschien nog gewoon binnenkomen dus. Thnx.

@glengoyne17 thnx, zo ga ik het doen!

1 like

Klopt, tm 8 januari is iedereen vrij.

OT: claim van maken voor verdere mogelijke (hopelijk niet nodige) vervolgstappen lijkt met het meest voor de hand liggende.

1 like

Als je een schriftelijke ( mail) verzendbevestiging hebt zou ik me geen zorgen
maken en nog even afwachten.

Ik begrijp dat je de dail er dan zelf in moet zetten?
Een beetje vreemd maar misschien ook wel weer leerzaam.

Succes!

1 like

Het kan ook nog binnen komen, vind het meer vervelend dat het geschil zo snel afloopt en je dan geen stok achter de deur hebt, of je moet er een claim van maken.

Ja ze wilden de waarde van de dial terugstorten (€5…) of een nieuwe dial sturen en de oude mag ik houden. Gezien er toch andere wijzers in komen enz moest hij toch open, dus geen punt. Kan ik nog niet zelf, maar forumlid Vouwfietser wilde me erbij helpen :+1:t2:

1 like

Leuk weer eens een keer Vostok modden i.p.v. reparatie klusjes voor mijzelf of forumleden.
Een stukje creativiteit en een verrassend resultaat, modden is toch anders.

Ik kijk er ontzettend naar uit @vouwfietser :grin: Naast de eerste uitgebreide mod ook de eerste keer ĂĽberhaupt dat ik een horloge van de binnenkant ga bekijken haha. Jammer dat het nu zo lang duurt met de dial.

Claimen!
Mijn ervaring met PayPal, en een aankoop uit oost Europa was uiterst positief.

p.s. was eenmalig voor de rest geen enkel probleem

1 like

Vraag even info bij PostNL, ik had een bezelinsert uit HongKong die nadat hij niet kon worden afgeleverd naar een ophaalpunt ging zonder briefje in mijn bus…
Vandaad ternauwernood van retourzenden kunnen behoeden.

Ja inderdaad, had ik al gedaan @BG1 maar zij konden niks vinden met het Russische tracking nummer…

1 like

Zou hem laten verlopen voor die paar euro, gaat toch nergens over behalve principes dan. Dat ding komt wel.