Aan de mods: laat het even hier staan, want hier komen imho de meeste mensen kijken.
En indien gewenst, verplaats het na een paar dagen naar een ander forumonderdeel.
Bedankt !
Hallo Beste vrienden,
Zoals jullie wellicht al gelezen hadden wou ik een horloge van een particulier in de USA kopen. Via de bank was het zeer ingewikkeld ( maar ik ontken niet dat het eventueel zou gelukt zijn ) maar via Paypal was het in feite ook niet te doen.
Probleem ( en begrijpelijk ) was dat de verkoper alleen naar een “confirmed” adres wilde sturen.
Welnu, dat is NIET mogelijk van de US naar Europa en omgekeerd.
Het enige alternatief voor mij zou een “PAYPAL GIFT” geweest zijn, maar dat vond ik nu nét een beetje té risicovol.
De verkoper kende ik ondertussen zeer goed en ik kon hem overal op het net traceren, maar ik neem het risico toch maar niet.
Ik had dus de vraag aan Paypal gesteld of de verkoper naar een confirmed adres kon verzenden, en ter info plak ik hier hun antwoord.
Hopelijk is dit ook nuttig voor anderen.
Hier komt ie:
===========================================
Beste XXX,
Bedankt dat u contact heeft opgenomen met PayPal in verband met het verzenden naar een gecontroleerd adres.
Na het lezen van uw e-mail kan ik u informeren dat het helaas niet mogelijk is om een Nederlands adres te bevestigen. Alle adressen van PayPal-gebruikers buiten de Verenigde Staten, Groot-Brittannië en Canada blijven ‘Niet-bevestigd’. Als de verkoper aangeeft een object alleen naar een bevestigd adres te sturen, dan kunt u de verkoper informeren dat het niet mogelijk is om uw adres te bevestigen.
Dit soort beveiligingsmaatregelen zijn helaas noodzakelijk in een online omgeving waarin de identiteit van personen moeilijk kan worden gecontroleerd. In de fysieke wereld kunnen verkopers creditcards en rijbewijzen controleren. In de online wereld bestaan nog geen eenvoudige en effectieve identificatiemethoden. Daarom moeten we andere voorzorgsmaatregelen treffen. Wij geloven dat al onze leden belang hebben bij deze beveiligingsmaatregelen.
De adressen van kopers in Groot-Brittannië en Canada kunnen soms bevestigd zijn. Aangezien niet alle creditcardmaatschappijen in staat zijn om adressen te bevestigen, kunnen veel adressen in Groot-Brittannië en Canada op dit moment niet worden bevestigd. Verkopers kunnen de aanwezigheid van een bevestigd adres gebruiken als extra risicobeheersingstool, wanneer zij transacties overwegen die niet in aanmerking komen voor verkopersbescherming.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en dat dit bijdraagt aan het oplossen van deze kwestie.
Mocht u verdere hulp nodig hebben, laat het dan alstublieft weten.
Met vriendelijke groet,
Ronald
PayPal
Het is uiteindelijk natuurlijk gewoon de keuze van de verkoper om wel of niet naar een non-confirmed adres te sturen. Niemand dwingt hem…
Ik heb het ook een keer gehad, en de verkoper gewezen op het feit dat ik gewoon woon waar ik woon, en dat ik er geen enkel belang bij heb iets naar een verkeerd adres te sturen.
(en natuurlijk zou ik vals kunnen spelen door te doen alsof het niet aangekomen is, en een geschil openen bij Paypal, maar dat kan óók bij een confirmed adres)
toch vind ik het vreemd want volgens pay-pal heb ik wel een gecontroleerd adres, heeft er misschien mee te maken dat ik al sinds 2003 een account heb, in die tijd deden ze een afschrijving van 1 cent en dan moest je van de afschrijving die je hiervan kreeg een scan maken zodanig dat het adres van je leesbaar was en dit dan naar ze mailen.
Ik blijf het vreemd vinden. Ik heb nu een bankrekening èn creditcard aan mijn Paypal gekoppeld, allebei zelfde naam, zelfde adres, en dan zou het wereldwijd niet bevestigd kunnen worden?
Dat is meer onwil dan beveiliging, lijkt mij.
(td)
Ik blijf het vreemd vinden. Ik heb nu een
bankrekening èn creditcard aan mijn Paypal
gekoppeld, allebei zelfde naam, zelfde adres, en
dan zou het wereldwijd niet bevestigd kunnen
worden?
Dat is meer onwil dan beveiliging, lijkt mij.
(td)
Vroeger werden afschriften ook alleen per post opgestuurd. Maar aangezien dit tegenwoordig online gaat, kan ik me voorstellen dat er geen controle meer op is.
Ik had het jaren geleden (10?) terug ook gehad. Iemand wilde naar een confirmed address verzenden. Toen hij het navroeg bij PayPal kreeg ie hetzelfde te horen dat buiten de EU ze geen confirmed hebben. Dus in 't afgelopen decennium is hierop geen verandering geweest.
Op WUS is nu een heel topic over het versturen van horloges buiten de US, heel veel verkopers verzenden alleen CONUS en mijden alles wat daarbuiten valt, leuk leesvoer:
Er verandert niet zo veel, vrees ik; het draait nu (nog) om de VS en ‘de rest van de wereld’. Eigenlijk is Noord-Amerika het oude China van nu: het beschaafde ‘Zhongguo’, letterlijk ‘centrumstaat’ (van de wereld), en de barbaren van daarbuiten die desnoods met muren moesten worden geweerd.
De Amerikanen mogen dan onzeker zijn over wat er buiten hun land met zendingen gebeurt, ook het versturen van goederen/pakketten in omgekeerde richting is bij toeren een avontuur met onzekere afloop, waartegen alleen zorgvuldig omgaan met de voorschriften plus een goede verzekering helpen.