Pebble nog steeds de slimste smartwatch

Totdat Apple het nog beter maakt natuurlijk. Maar het Kickstarter project Pebble heeft me weer van het concept overtuigd met de Pebble Steel. Geen prullerig plastic maar geborsteld staal. En de display is verbeterd met een materiaal dat (hopelijk) vrij blijft van de lelijke verkleuringen die zo kenmerkend waren voor de eerste versie.

Met de nieuwe Pebble is er ook een, inmiddels volwassen, AppStore waarin veel gratis, maar ook betaalde, watchfaces en apps te vinden zijn. Zoals deze armeluis Rolex :

Of voor visueel minder begaafden :

Deze watchface is bijzonder, hij maakt gebruik van de zwaartekrachtsensoren en accelerosensor waardoor het beeld draait en schommelt met de bewegingen van de pols :

Leuke gimmicks. Daarnaast natuurlijk talloze, al dan niet zinvolle, apps.

Is het een horloge ? Nee. Dan liever een Omega. Maar voor die paar honderd dollar wel een leuke gadget met af en toe toch briljante mogelijkheden.

En hij is wat kleiner dan de plastic uitvoering…

Strak!

Slimste zou ik niet zeggen, gezien wat sommige andere smartwatches kunnen. Wel zou de Pebble 't met z’n e-ink wellicht langer doen op een volle lading.

1 design minpunt van de Pebble2, vind ik dat uitsteeksel op de kast in het middel. Kan er geen after market nato, aligator, etc. Ik zou liever liever gezien hebben dat er geen uitsteeksel was en dat de lugs verder uiteen staan voor bandjes tussen de 22 of 24mm.
Maar wel slim natuurlijk, zodat je nu aan hun eigen bandjes vastzit. :X

Weet iemand of die tri color led enkel een heel klein stipje 9s puur voor indicatie van gemiste bericht of ook als achtergrond verlichting dienst kan doen.

Hier is duidelijk een indicator LED te zien, maar het scherm lijkt ook verlicht te zijn.

Die led heb ik alleen zien werken tijdens opladen. En die bandaanzet, tja. Zit een stalen en lederen band bij in de doos. Andere smartwatches zijn gewoon te groot (niet slim). En doen hooguit een dag op een lading, de Pebble een kleine week en de display is continu af te lezen (slim) :slight_smile:

Gaaf ding! Kan je hier ook mee bellen via je iPhone?

Smartwatches trekken mij werkelijk nog helemaal niet aan. Ook de Pebble niet. Het is een gaaf project, en leuk dat het allemaal kan, dat zonder meer. En ik zou het best leuk vinden om er eens mee te spelen. Maar ik weet toch al dat ik hem niet ga dragen, want wat moet ik dan met mijn horloge?

maardein Schreef:
-------------------------------------------------En ik zou het best leuk vinden om er eens

mee te spelen. Maar ik weet toch al dat ik hem
niet ga dragen, want wat moet ik dan met mijn
horloge?

heb je n goed punt. het zijn voor me ook meer gelegenheidshorloges dan daily beaters/wears.

PlummerNL Schreef:

Die led heb ik alleen zien werken tijdens opladen.
En die bandaanzet, tja. Zit een stalen en lederen
band bij in de doos.

ik dacht dat t of staal of leer was. wel fijn als ze er allebei in zitten.

Andere smartwatches zijn

gewoon te groot (niet slim).

das waar. maar ik neem t formaat vaak op de koop toe voor meer functionaliteit. toen iedereen met n 8850 8210 ofzo liep, sleepte ik n xda mee.

En doen hooguit een

dag op een lading, de Pebble een kleine week

dat is in mijn optiek ook zeker 1-0 voor de pebble.

en de

display is continu af te lezen (slim) :slight_smile:

handig, maar met n goeie tilt vind ik lcd of liever nog n oled scherm fijner. ik prefereer namelijk de hogere resolutie en kleur boven constante weergave.

smaken verschillen zou ik maar weer es zeggen.