Peccary leather

Vandaag was ik zo eens een beetje op zoek naar een nieuwe horloge band, iets in midden of donkerbruin en soepel. Ik heb een hekel aan stug leer of ander materiaal dat eerst soepel moet worden door het te dragen. Leuk als je maar 1 horloge hebt en dat dan ook langere tijd bezit. Die tijd heb ik meestal niet.
eerst maar even in de eigen voorraad gekeken en verhip daar kwam ik in een Fluco verpakking nog een nieuwe band tegen… :roll_eyes:
en wat voor een! een Peccary leather band, donkerbruin en soepel!

wat een genot, zo uit de eigen voorraad, en soepel als de pest. Meteen wat gaan googlen op dit soort leer: en dan kom je vooral handschoenen tegen uit het duurdere segment

Het is het leer van een Zuid-Amerikans wildzwijn achtige dat met de kenmerkende drie haartjes haarinplant bij elkaar zit en dan dus 3 minuscule gaatjes in het leer laat zien. Duur spul maar heerlijk soepel. Ik heb eerder blijkbaar een peccary band gehad van Bulang en nu dus van Fluco. Meteen nog maar 1 bestellen in middenbruin! Bummer: niet op vorraad :grimacing:
Heel veel andere leveranciers kwam ik niet tegen, dus al je nog een merk kent: ik hou me aanbevolen :ok_hand:

11 likes

Ik duwde laatst een mevrouw in haar rolstoel door de gang en zei weet je waar ze die zittingen van maken van zo’n rolstoel. Nou? … zegt ze.
Ik zeg van antilopenleer. Ze begreep hem zowaar.
Jij weet waar het was :slightly_smiling_face:

8 likes

Serieus? :wink::grin:

Super mooi leer! Goede tip!

:grinning:
ik heb er ook een paar gehad! niet meer nodig gelukkig…

1 like

Ik ook.

1 like

vandaag een nieuwe Peccary toegevoegd:

1 like

Mooi zeg! Staat heel goed op deze fraaie Panerai.

1 like