Na anderhalf jaar lang verlekkerd naar de LE van het Spaanse horlogeforum te hebben gekeken, dan nu toch eindelijk gelukt: de Pleamar gebouwd door de Spaanse horlogemaker Pedro Izquierdo.
Vorig jaar heb ik geprobeerd om er eentje te pakken te krijgen via P.I.'s bedrijf. Dat kon niet, toen weer wel etc. De prijs ging per e-mail omhoog… Nu, 17 maanden, later is de prijs verdubbeld… En ik was afgehaakt.
Maar, soms heb je geluk. Op het ATG-forum meldde een Pleamar-eigenaar dat hij 1 van zijn 2 Pleamars wilde verkopen om een andere aankoop te financieren. Deze nooit gedragen (!) Pleamar wilde hij wel verkopen voor de prijs die hij als Spaans forumlid ook had betaald! De deal was daarna wel heel erg snel beklonken. Het duurt nog wel een tijdje voordat het horloge hier is: we vertrouwen beiden de diverse vervoersmaatschappijen niet in deze drukke tijd (ik wacht al twee weken op een auto-onderdelenpakketje uit Engeland…) en dus komt het horloge pas in het nieuwe jaar deze kant op. Maar de pret is er niet minder om!
Kende het merk nog niet maar ik vind het een heel
mooi horloge.
Goeie keus!(tu)
Vriendelijke groeten.
N.Visser.
Het is eigenlijk geen merk… het 1 serie van 200 horloges die in 2011 de LE van Spanje waren (denk even aan de PITA van een paar jaar geleden! Ook zo’n schoonheid!).
Ze hebben de serie de naam Pleamar gegeven. Volgens een vertaal-website betekent dat ‘vloed’. Wel passend voor een duikersklok.
Kende het merk nog niet maar ik vind het een
heel
mooi horloge.
Goeie keus!(tu)
Vriendelijke groeten.
N.Visser.
Het is eigenlijk geen merk… het 1 serie van 200
horloges die in 2011 de LE van Spanje waren (denk
even aan de PITA van een paar jaar geleden! Ook
zo’n schoonheid!).
Ze hebben de serie de naam Pleamar gegeven.
Volgens een vertaal-website betekent dat ‘vloed’.
Wel passend voor een duikersklok.
Een klein forum met 'n klein aantal vaste bezoekers. Bijna alle leden kom je ook op andere fora tegen. Koop en verkoop speelt geen belangrijke rol. Het gaat meer op specifieke horloges: Bremont, Speake Marin maar ook Omega’s en andere fraaie creaties. Lemania’s nemen een heel belangrijke plaats in! (Kris, lees je mee?).
Tijdens de zomermeeting was een van de ATG-leden ook aanwezig: Pascal S., uit Frankrijk, maar met Nederlandse roots. Hij is de absolute Lemania-goeroe van het internet - zelfs (de helaas overleden) Chuck Maddox refereerde regelmatig aan hem op zijn blog.