Pelagos of niet

Weke Pelagos ga je voor? Aardig wat keuze tegenwoordig!

Pelagos is een vrij uniek horloge wat zeker geen “poor man’s Rolex” is, echter de vraag is wat jezelf mooi vind dat is het belangrijkste :wink: gewoon gaan passen dan weet je het. Als je er dan toch bent pas meteen de Black Bay 58 ook een kanshebber :+1:t2: succes in de zoektocht :grin:

De 25600TN (zwart kroon rechts) de blauwe vind ik te opzichtig.

1 like

Ben ook erg benieuwd naar de krasbestendigheid bij allerdaags gebruik.

Ik bedoel dan ook specifiek het verende gedeelte. Ik kon niks met de "te kleine "verstellingen en het verende gedeelte zat te strak.
Ik zou aan de AD vragen of ze hem op maat kunnen maken en dan goed passen.
Google maar naar deze band en sluiting…ik ben duidelijk niet alleen in mijn ervaring.
Als dat geen probleem was geweest had ik hem nog steeds en was dat mijn 1 piece collectie voor altijd.
Btw mijn polsomtrek zat tussen de 18,5 en 19 cm…

Is titanium, krast wel maar alleen oppervlakkig…volgens mij gebruikt Tudor grade 5 titanium…dus keihard.

Een beste sluiting hoor… past en sluit perfect.
Naar behoefte zet je hem een standje wijder of strakker. In een oogwenk.

1 like

Neem maar van mij aan dat ik hem niet perfect passend kreeg…alles geprobeerd! Zelfs met knopjes in de sluiting lopen kloten zodat ik het verende gedeelte een beetje kon manipuleren. Maar dat slaat nergens op bij een horloge van 4,5k of meer🤔

1 like
2 likes

Dankjewel ik ga dus extra op de sluiting letten, ik bedoel voor dat geld mag hij wel als gegoten zitten toch?

Voor mij is het idd de bedoeling dat het mijn enige horloge wordt. Ik heb niet de mogelijkheid om er meerdere op na te houden. Dus moet het perfecte horloge zijn.

2 likes

Uitstekende keuze!

Mijn ex​:sob::sob::sob:

Ja zwart is de mooiste😍

2 likes

:heart_eyes:

Heeft er iemand ervaring met chronext?

Zoals hierboven al 1x aangehaald zou ik je aanraden om eens bij de AD ook wat andere modellen te passen. Pelagos kan met z’n 42mm zeker om een 18cm pols. Maar waarom niet ineens een Black Bay 58 even passen (39mm) en zien wat je leukst dragen vindt?

Qua kleuren moet het natuurlijk ook je ding wel zijn.

Heb alle reacties geskipt (gok op: ik heb hem ook kijk eens hoe tof -> insert plaatje, leg een paar k bij en koop die Rolex, niet doen man blijft een poor man’s Rolex, heb je al gekeken naar deze -insert random name- van unobtainium die je alleen kan bestellen bij een volle maan in oktember).

Maar als je twijfelt: passen in het echt en bij twijfel lekker verder zoeken.

2 likes

Zeker geen poor mans Rolex. Bij mij heeft de Pelagos de behoefte naar een Rolex Sub helemaal weg gehaald. Perfecte duiker en echt een toolwatch

Moet wel zeggen dat naast de Pelagos de tudor black bay 58 ook heel gaaf is als je een chiquere duiker wilt hebben

Hier wat foto’s van de pelagos op een 17.5cm pols

1 like

Verrassend. Bij mij niet. :rofl:

Pelagos is ook een top horloge hoor.

1 like

dit

Dank jullie voor de antwoorden. Die black bay vind ik op de foto’s minder uit zien omdat deze meer op rolex wilt lijken heb ik het gevoel……of mag ik dat niet zeggen. De pelagos heeft echt een eigen smoel en is nergens een lookalike van. Ik heb een afpraak bij de ad gemaakt ga idd eens vergelijken passen meten en misschien verliefd worden :sunglasses::heart_eyes:
Ik zal iets laten weten.

1 like