Pelagos of niet

Hallo allemaal,
Heel lang geleden heb ik mij hier aangemeld. Al die tijd heb ik weinig tot niets gepost maar ik ben altijd met veel belangstelling blijven lezen(stiekem :sunglasses:)
Reden is dat ik geen financiële middelen had een horloge aan te schaffen die ik echt wilde hebben. Heel lang gekeken naar een air-king een explorer en een tudor Pelagos. Waarom weet ik niet maar op de een of andere manier zijn dit een van de weinige horloges die mij echt iets doen.

Nu het volgende waar ik jullie advies bij nodig heb. Binnen kort ben ik 25 jaar bij mijn werkgever en krijg hiervoor een financiële vergoeding voor al de ellende die mij al die jaren is aangedaan :stuck_out_tongue_winking_eye: en ja jullie raden het al ik ga deze omzetten in een tijdmachine voor om de pols :grinning_face_with_smiling_eyes: de twee Rolexen zijn zo omhoog gevallen qua prijs afgelopen tijd dat deze vrijwel onbereikbaar blijven helaas.
Dus blijft over de Tudor ( op deze manier idd een poormans rolex).
Nu het eindelijk bijna zover is begin ik te twijfelen of deze te groot is voor mijn pols.
Dus de vraag luid; is een pelagos geschikt voor een 18,5 cm pols?

Groetjes Marco😄

13 likes

Ja.

2 likes

Even doorsparen en voor een rolex deep sea gaan.

Ik vind dat ik nog wel weg kom met een pelagos op 17 cm pols.

Ha Marco,

Mooi dat je voor een Tudor gaat, mijn inziens zeker geen poor man’s Rolex (meer). De Pelagos in een geweldige toolwatch en duiker, licht voor zijn formaat en een zeer fijne sluiting op de band (ik mis hem nog steeds merk ik). Ter referentie wat foto’s van mijn oude LHD op mijn 18cm pols:

Succes!

7 likes

Ja!

Dank je wel dat was precies wat ik nodig had. :smiley:

2 likes

Ik heb al een afspraak staan bij de ad, erg benieuwd.
Vrouwlief begrijpt hier niets van :sunglasses:

9 likes

Welcome to the club :joy:

1 like

Niets mis met een Tudor! Past prima op een 18,5cm pols :ok_hand: No worries :sunglasses:

Haha volgens mij een bekend fenomeen :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Zelf even passen Marco! Maar volgens mij zeker wel. Mijn pols is niet zo groot en volgens kan ik nog net weg met de Pelagos, als is het natuurlijk ook geen klein horloge.

Wat mij betreft is de Pelagos het beste moderne luxe duikhorloge. Tenzij je persé het kroontje wil ga je hier héél veel plezier aan beleven.

Veel plezier met deze welverdiende beloning!

Goede zet, gelijk afspraak bij de AD, je laat er geen gras over groeien, Je zal zien dat de Pelagos redelijk klein draagt (zelfs te doen op mijn 16.5 à 17 cm polsjes)


Veel plezier ermee als je m koopt
P.S. voordeel is ook dat itt Rolex de Pelagos gewoon bij de dealer ligt

2 likes

Ten eerste, de Pelagos is zeker geen “poor man´s Rolex” het is een klasse horloge!

Ten tweed, de lug to lug zijn ca 50mm… belangrijk is de “oppervlakte” van je pols. Dus als je boven op je pols kijkt…

Ten derde, wat het allerbeste is… gewoon passen!! Dan merk je het vanzelf!

2 likes

Ja dat van die” poor man´s Rolex” is maar een geintje om te op te stangen :sunglasses:
Al gaat dit in mijn geval echt op omdat die kroontjes zo f*cking duur zijn.
Ik vindt idd tudor en vooral dan die Pelagos een op zichzelf staand horloge. Vooral geen imitatie van andere merken, daar ben ik geen fan van namelijk.

En ja ik heb gelijk een afspraak gemaakt maar ik weet ook dat eenmaal dat ding om mijn pols dan sta ik hem waarschijnlijk niet meer af.
En het probleem is liefde maakt blind.
Ik had dus even de bevestiging van jullie nodig dat ik daarlijk niet voor jan met de korte achternaam loop. “ waar gaat dat horloge met die meneer naar toe” :rofl:

Dus allen hartelijk dank.

Zeker wel , goede keuze hoor een Pelagos :+1:

Kan meer dan prima

Ook 18 ongeveer

1 like

Ik heb 18,5 pols en een LHD Pelagos.
Dat gaat prima lukken.

Ik vind zo’n Pelagos niets aan :slightly_smiling_face:
Zelf heb ik een flinke pols maar op een wat dunnere staat hij vast ook wel ok.
Dit plaatjes is niet zo goed gelukt dus is niet echt een lekker maker :wink:

1 like

Absoluut prima voor 18,5 cm.
Stel je niet teveel voor van de sluiting…werkt absoluut niet zoals de glidelock van Rolex. Ik heb hem helaas daardoor weggedaan😭

De sluiting werkt top!!