Pelagos verkopen, oyster perpetual aanschaffen

Goedemorgen. Ik ben al geruime tijd aan het oriënteren om een nieuwe rolex te kopen. Daarvoor zal helaas mijn pelagos 2 liner het veld moeten ruimen.

Ik weet echter nog niet helemaal goed wat ik wil. Mijn pelagos past mijn inziens goed bij mijn pols. Heb (volgens mij) vrij grote polsen 19 a 20cm. Ik vind echter de 36mm versies vaak mooier dan de 39mm versies. Zou een 36 dan te klein zijn voor mijn polsen? Of is het maar net wat je zelf mooi vind?

Graag jullie mening, en ook of je wel of niet je pelagos zou flipperen voor een rolex.

1 like

Het is natuurlijk altijd wat je zelf mooi vindt. Hier op HF is de mening veelal dat 36mm kan bij een dergelijke pols omvang. Ik zelf vind het veel te klein :wink:

1 like

36mm…
Alsof je het horloge draagt van je zusje :joy:

2 likes

Normaal zou ik zeggen: gaat best. Maar met jouw polsomtrek zou ik voor de zekerheid toch echt even gaan passen.

2 likes

Ik vind die 36mm veel stijlvoller, ook op een flinke pols.

Hier zelfs op een megaflinke pols, de kast is gewoon verfijnder.

11 likes

Haha horloge van zusjes is niet de bedoeling. Ik zoek wel duidelijk een comfortabel, alledag horloge dat zowel onder een overhemd kan , en ook casual gedragen kan worden.
Ik heb gewoon iets meer met de 36 mm . Niet te opvallend toch een mooie klok

1 like

Een horloge kan op zichzelf mooier uitkomen in een 36 mm vorm. Ik vind het alleen geen gezicht op een flinke pols.

Uiteraard moet iedereen dit zelf weten.

7 likes

36 kan prima, mits vintage. Nieuw moet echt groter. Heb zelf 20cm polsen en daar past <38 gewoon echt niet. 39 vind ik zelfs te klein, maar zou aan te wennen zijn. Maar wmb mag Rolex echt meer 41 moeten maken

Sluit ik mij bij aan. Rolex Oyster= 36 mm, ook op olifantenpolsen zoals ik zelf heb.:sunglasses::+1:

3 likes

36 kan prima.
Kijk naar de day date… veel mooier dan een 41 mm

Die grote horloges vind ik sowieso niks.
(Kijk naar Iwc. De big pilot is allang geen big pilot meer, de hele collectie pilots is bijna allemaal 44-46mm :man_facepalming:)

1 like

Hangt beetje vd situatie af imho staat ie leren explorer nog Ok. Maar de onderste vind ik idd kinder horloge look.
En ook kwam stijl van horloge. Ik zou met meer mensen langs gaan om verschillende irl meningen te horen, mocht je je waarde hechten aan hoe anderen em vinden staan.

1 like

Alles aan deze zin doet mij pijn :joy:

6 likes

Oeps… :sweat_smile:

1 like

Ik draag hem altijd voor mijzelf, maar het gaat in dit geval wel om een nieuwe. In mijn geval op een blijvertje. Een keer een nieuwe rolex kopen… en die dan houden. Het moet dus ook een tijdloze klok zijn, niet te opzichtig. Toch indrukwekkend mooi. Een oysterdate, de nieuwe versies met hun sunburst wijzerplaten hebben eigenlijk alles wat ik zoek in een klok

2 likes

Zoiets… beetje kleur. Geweldig!

persoonlijk vind ik 36 mm dan wel weer iets beter bij de explorer staan dan bij deze OP. Ook omdat ik deze door de rondere bezel en de paarse kleur wat vrouwelijker vind worden. Maar dat is persoonlijk natuurlijk :slight_smile:

1 like

1 like

Ook gaaf!

De maat hangt ook af van of je afwisselt met andere horloges. Heb je wat grotere horloges, dan is 36mm steeds weer wennen. Is de 36mm je enige horloge, dan zul je er even aan moeten wennen en wordt de maat wellicht prima.

Persoonlijk vind ik 36mm zelfs voor mijn wat dunnere polsen te klein (maar vaak qua verhoudingen wel mooier).

Wil je kleur en een moderne, maar zeer draagbare maat:

3 likes