Pelagos vs Seamaster

Volgende week is waarschijnlijk de Rolex verkocht, nu ga ik misschien voor een wat kleiner budget kijken voor een ander horloge.

2 modellen spreken me aan, de Tudor Pelagos en de Omega Seamaster Limited Edition Bond.
Prijsklasse is ongeveer hetzelfde, uiteraard is persoonlijke smaak iets waar niet over valt te twisten, maar goed ik ben benieuwd welke keuze de forummer maakt en ook waarom. :slight_smile:

Ik vind de Bond Limited Editions altijd wel heel gaaf. Welke bond heb je op het oog?

Van de Omega, vind ik alleen het uurwerk mooier.

Succes.

De allernieuwste 50th anniversary met keramische lunette en eindelijk zit er een geschroefde band op ipv die vervloekte pushpins.:wink:

Qua uurwerk de Seamaster, qua looks en materialen de Pelagos.

Beide zijn heel mooi en befaamd.
Wil je een nieuwe of een 2e hand?
Als je een nieuwe koopt, dan is de keuze wordt te plek bepaald.
Dat is mijn ervaring.
Als je 2e hand koopt, dan is het een uitdaging om de Omega 50th Aniver. versie te vinden. Want het is een L.E. en ze worden niet vaak aangeboden.
De Tudor Pelagos is 2e hand makkelijker te vinden.

In ieder geval, succes met de keuze.
En laat ons meegenieten met jouw nieuwe aanwinst.

Omega. Mooier, comfortabeler en gewoon staal in plaats van titanium. Ik zou zelf niet voor Bond kiezen trouwens, maar voor de gewone blauwe. Sterker nog, die gaat er ook komen :slight_smile:

Iig geen James Bond uitvoering, je koopt toch ook geen Donald Duck horloge??? Die ā€˜hommages’ voor fictieve figuren is iig niet mijn ding. Ik ben zelf bezig met een Doxa, maar de Dirk Pitt versie met op de wijzerplaat het Numa logo (fictief bedrijf) hoef ik echt niet.

Ik zou verder sowieso gaan voor de Tudor.

Vind al lange tijd de SMP een leuke klok. Maar van de nieuwe SMPc zijn er een aantal punten die mij minder aanstaan, zoals het gemis van de golfjes en de nieuwe sluiting. De band en de bezel kan ik wel waarderen. Net zoals van deze Bond editie. Het kogeltje vind ik leuk bedacht. Maar het ontwerp van de schuine 007 en rode 50 staan mij niet aan. Ik zou zelf eerder gaan voor de generatie ervoor en dan in 't blauw.

Dus tussen deze 2 zou ik voor de Pelagos gaan.

Jullie maken het er niet makkelijker op, ik vind de nieuwe plaaat zonder golfjes overigens niet mooi, zaterdag heb ik de 007 in handen gehad, in het echt oogt hij beter dan op plaatjes.

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,1501622,page=1
:wink:

Moeilijke vraag…

ZoĀ“n L.E. is wel leuk, maar met de tijd verliezen die, denk ik, meer aan waarde als het normale model! De nieuwe Seamaster heeft een aantal voordelen tov het oude model, de nieuwe band (alleen optisch) en de keramikbezel… alleen heeft ze een groot kenmerk verloren. De wijzerplaat met de golfjes…
Maar aan de andere kant vinden vele de band ook weer een nadeel hebben vanwege de sluiting… die niet zo mooi geintergreerd is als bij het voorgaande model!

De Tudor Pelagos is een schitterende klok! Je zou kunnen zeggen Rolexqualiteit voor de helft van de prijs… jammer dat de Pelagos geen chronometer is…

Ik zou eventueel gaan zoeken naar een gebruikte Seamaster met de mooie wijzerplaat (golfjes)… de geschroefde band is weliswaar mooi, maar of het nu echt een verbetering is? Heb zelf een SMP Chrono en een TH Carrera, beide hebben pennetjes… kan nicht echt zeggen dat het een nadeel is. Heb een keer bij een Fortisband de schroefdraad kapot gekregen, doordat is het schroefje te vast aandraaide… DAT probleem heb je bij pennetjes niet :slight_smile:

Ik zou dus of een gebruikte Seamaster kopen of de Pelagos nieuw! Misschien heeft een juwelier nog een ā€œoudeā€ Seamaster als NOS of zo… dat zo natuurlijk perfekt zijn :slight_smile: :slight_smile:

Als ik zo kijk op Chrono, zie ik dat de L.E.'s redelijk waardevast zijn, voor sommige edities worden er overigens wel weer hoofdprijzen gevraagd, of ze het krijgen is een 2de…
Ik weet niet of flexofiel er ook last van heeft, ik heb de Pelagos bij een AD in handen gehad, maar deze had al krasjes aan de zijkant terwijl hij gloednieuw in de etalage stond.

Rob76 Schreef:

Als ik zo kijk op Chrono, zie ik dat de L.E.'s
redelijk waardevast zijn, voor sommige edities
worden er overigens wel weer hoofdprijzen
gevraagd, of ze het krijgen is een 2de…
Ik weet niet of flexofiel er ook last van heeft,
ik heb de Pelagos bij een AD in handen gehad, maar
deze had al krasjes aan de zijkant terwijl hij
gloednieuw in de etalage stond.

Krasjes tot nu toe gek genoeg alleen op de sluiting (die van staal ipv titanium is). Welk horloge ook, krasjes vind ik horloges juist karakter en identiteit geven.
Krasjes op zowel staal als titanium zijn makkelijk te verwijderen met een gum (al dan niet de ā€˜inkt’ variant) of met zo’n ā€˜zachte’, superfijne nagelvijl van de vrouw des huizes (van die vijltjes die ze gebruikt om haar nagellak mee te polijsten).

Qua chrono specs: de Tudor loopt netjes binnen COSC standaard en zo’n ETA is makkelijk te reguleren.
On the other hand: zo’n Omega vind ik ook niet te versmaden hoor, oud of nieuw model is mij om het even.

Net zoals ik met mijn keuze had: op rationeel vlak beredeneren gaat 'm denk ik niet worden als je ervan uitgaat dat je aanstaande aanwinst een ā€˜keeper’ blijft.
Ga gewoon voor de klok die jou het meeste aanspreekt en probeer beide klatsers tegelijk te passen bij een Ad (S&C voert beide merken).

Misschien kun je nog wat afdingen op de bekraste Tudor.
Als je de Pelagos een keer wilt ā€˜voelen’ mag je ook de mijne een keer omdoen in Den Haag/Leiderdorp :slight_smile:

Dank je voor je aanbod, overigens zijn een hoop S&C’s gestopt met Tudor, Heetman en S&C Amsterdam zijn volgens mij 1 van de weinige dealers die we hier hebben.

Zef draag ik een titanium breitling, met Scotch Brite kun je je band en kast weer helemaal als nieuw matteren, ik heb het 2 keer eerder laten doen door een juwelier, zelf ben ik als de dood dat ik het erger maak…

Edit: ik zag op de site van Tudor dat Schaap ze toch heeft, ik ben zaterdag toch even in Rotterdam dus dat wordt passen.:slight_smile:

Rob76 Schreef:

Dank je voor je aanbod, overigens zijn een hoop
S&C’s gestopt met Tudor, Heetman en S&C Amsterdam
zijn volgens mij 1 van de weinige dealers die we
hier hebben.

Zef draag ik een titanium breitling, met Scotch
Brite kun je je band en kast weer helemaal als
nieuw matteren, ik heb het 2 keer eerder laten
doen door een juwelier, zelf ben ik als de dood
dat ik het erger maak…

Edit: ik zag op de site van Tudor dat Schaap ze
toch heeft, ik ben zaterdag toch even in Rotterdam
dus dat wordt passen.:slight_smile:

zag n poosje geleden bij s&c den haag dat ze nog n nos SMPd hebben.
weet alleen niet meer of ze nu n pelagos of blackbay hadden staan.

marnix.moed Schreef:

zag n poosje geleden bij s&c den haag dat ze nog n
nos SMPd hebben.
weet alleen niet meer of ze nu n pelagos of
blackbay hadden staan.

De Black Bay ligt er nog, die Pelagos zit inmiddels om mijn pols.

Flexofiel Schreef:

marnix.moed Schreef:

zag n poosje geleden bij s&c den haag dat ze nog
n
nos SMPd hebben.
weet alleen niet meer of ze nu n pelagos of
blackbay hadden staan.

De Black Bay ligt er nog, die Pelagos zit
inmiddels om mijn pols.

Aaah! Nice (tu)