Pellikaan Diving Dutchman-1

Carpe tempus Schreef:

@ marijn

klopt ik weet de marge niet, maar ik denk het
behoorlijk is,
vooral gezien de prijzen van die schitterende
Flying Dutchman en het verschil met deze klok.
dan zie ik bij deze duiker weinig toegevoegde
waarde.

De kosten van ontwikkeling van een horloge zijn erg hoog.

Caliber, oplage, materiaal, en de precieze prijs nog volledig onbekend. We zullen zien.

marijn Schreef:

Carpe tempus Schreef:


@ marijn

klopt ik weet de marge niet, maar ik denk het
behoorlijk is,
vooral gezien de prijzen van die schitterende
Flying Dutchman en het verschil met deze klok.
dan zie ik bij deze duiker weinig toegevoegde
waarde.

De kosten van ontwikkeling van een horloge zijn
erg hoog.

Caliber, oplage, materiaal, en de precieze prijs
nog volledig onbekend. We zullen zien.

Laten we eerlijk wezen, een kast laten produceren is niet heel duur. Normaliter gaat dat in grote nummers (300+), maar voor een premium kan je er ook wel 25 laten maken. De kosten kunnen wel oplopen als je het 3D ontwerp moeten laten uitbesteden, maar je praat over duizenden euro’s, zeker niet tienduizend.
Een uurwerk ontwerpen is wel heel erg duur en aangezien er niets bij staat behalve ‘Handwinder met verbeterd anker’ is het lastig gokken hoe ‘custom’ het uurwerk is.

Op het eerste gezicht dacht ik dat het een gemiddeld micro brand horloge was in de €500-€1000 klasse, dus ik hoop dat er een goed verhaal bij komt :).

Ik waardeer ieder horloge van Nederlandsche bodem (tu), zolang er maar geen foutieve teksten op staan.

Haha

ticothijs82 Schreef:

Ik waardeer ieder horloge van Nederlandsche bodem
(tu), zolang er maar geen foutieve teksten op
staan.

Het ontwerp vind ik wat anoniem. Verder verwacht ik bij een horloge in deze prijscategorie toch wel minimaal 300m WR. Wel ben ik benieuwd naar de toelichting van de ‘verbetering’, al verwacht ik niet dat ik dit horloge dan meer kan matchen met 6000+. Ook niet als er maar 25 geproduceerd worden…

Totale mismatch tussen aanbod en prijs, exclusief of niet. Daarnaast niet eens zo een heel aansprekend ontwerp, specs zijn afwachten maar zelfs met de beste materialen kom ik nog niet andere prijs.

Vinnum niet mooi! Niet €100 mooi en niet 6K mooi.

belachelijk hoge prijs, hij is ook niet bijzonder mooi, merk zonder historie, handopwinder met schoefkroon loop ik al niet warm voor en zeker gewoon een unitas er in?

1 like

Daarnaast lees ik dat 25 kasten laten maken duur is, nou dan maak je er 300 en gooi er er 275 stuks in de kliko, kan makkelijk met een marge van 5500 op een klok.

Vergelijking met rolex vind ik al helemaal simpel een rolex is waarde vast, in vergelijking met rolex wat is dit echt rommel.

floris Schreef:

Daarnaast lees ik dat 25 kasten laten maken duur
is, nou dan maak je er 300 en gooi er er 275 stuks
in de kliko, kan makkelijk met een marge van 5500
op een klok.

Vergelijking met rolex vind ik al helemaal simpel
een rolex is waarde vast, in vergelijking met
rolex wat is dit echt rommel.

Belachelijke opmerking, werkelijk. Pellikaan maakt hele mooie horloges, vraag het vele forumleden. Rommel maken ze zeker niet. Te duur, wie weet. Van marges weet niemand iets.

En de marge op een Rolex? Ze maken een miljoen calibers per jaar, kost een drol. Die lui liggen elke dag lachend op de vloer. Schuddebuikend.

Even naar een topic bij off topic…

marijn Schreef:

floris Schreef:


Daarnaast lees ik dat 25 kasten laten maken
duur
is, nou dan maak je er 300 en gooi er er 275
stuks
in de kliko, kan makkelijk met een marge van
5500
op een klok.

Vergelijking met rolex vind ik al helemaal
simpel
een rolex is waarde vast, in vergelijking met
rolex wat is dit echt rommel.

Belachelijke opmerking, werkelijk. Pellikaan maakt
hele mooie horloges, vraag het vele forumleden.
Rommel maken ze zeker niet. Te duur, wie weet. Van
marges weet niemand iets.

En de marge op een Rolex? Ze maken een miljoen
calibers per jaar, kost een drol. Die lui liggen
elke dag lachend op de vloer. Schuddebuikend.

Even naar een topic bij off topic…


Ben het (ook een keer :slight_smile: ) met je eens Marijn: marges op iets, gaat niemand wat aan. Als je te duur vindt, koop je maar niet.
Zit een patent op begreep ik? wie weet hoeveel uur hier in zijn gaan zitten: die mogen toch betaald worden?

Pellikaan kan dan mooie horloge maken het gaat nu om deze duiker, en die is niet te vergelijken met een Rolex, en zal ook nooit waarde vast zijn, als je deze koopt voor 6 k zie je nooit je geld meer terug, maar koop hem gewoon.

Zo zak pinda’s naast me, biertje in de aanslag en ik geniet…natuurlijk ga ik voor die 6 k gewoon een Rolex Explorer 42mm halen met witte wijzerplaat. In house made uurwerk dikke pret dus! en opzeker waarde vast. Dat moet de Pellikaan maar eens nadoen. Ben bang dat dat niet gaat lukken.

IMHO is dit een horlogeforum, geen beleggersforum.

Ik begrijp dat mensen zuinig zijn op hun centjes, maar ik vind dat we in de eerste plaats de Pellikaan moeten beschouwen op zijn eigenschappen als horloge.

Dus ben ik geïnteresseerd in wat er in gegaan is om tot die prijs te komen & zeker niet primair om wat je financieel voor terugkrijgt. Dan wordt alles zo voorspelbaar…

marijn Schreef:

floris Schreef:

in vergelijking met

rolex wat is dit echt rommel.

Belachelijke opmerking, werkelijk. Pellikaan maakt
hele mooie horloges, vraag het vele forumleden.
Rommel maken ze zeker niet. Te duur, wie weet. Van
marges weet niemand iets.

+1 Zonder het gezien te hebben zou ik het geen rommel noemen. Misschien dat je het 't geld niet waard vind, maar 't waarschijnlijk blindelings rommel nomen vind ik wat ver gaan.

Maar ruim zesduizend euro uitgeven voor een horloge zonder datumindicator is voor mij een echte no-go. Dat geldt overigens ook voor Rolex. Maar ik vind de gemiddelde Rolex nog opwindender dat dit horloge en dat is in mijn geval geen goed teken.

floris Schreef:

in vergelijking met
rolex wat is dit echt rommel.

Sorry, maar ik vind dit een domme opmerking, die meer over jou zegt dan over Pellikaan. Pellikaan heeft een goede reputatie, dus rommel zal het zeker niet worden. Ik vind hem ook bijzonder aan de prijs, maar laten we even rustig op de specificaties wachten, opdat we daar een gefundeerd oordeel over kunnen geven.
Dat verdient zo’n merk, i.p.v. kennisloos rommel te gaan roepen.

Hmm…Ik schrok een beetje van de gelijkenis
met die Florijn inderdaad…
Dacht bij die Florijn al : ’ zo zou een duiker
van Pellikaan eruit kunnen ( gaan ) zien '
En zie hier…:wink:

Ik draag Pellikaan een zeer warm hart toe en vind
ze zeker bijzonder.

Maar beter de modellen tot nu wat verder 'polijsten’
en even ‘steady’ houden.
De bijbehorende prijsverhoging(en) vloeide daarbij al wat te ver uit…

Een Pellikaan van (rond de) 890,00 zeer begeerlijk & bereikbaar.
Daarboven…(?)

Moedig vind ik het wel.
Stilstand is vaak achteruitgang…
Maar bang dat het een ietsje te veel zijn doel
voorbijschiet nu…
De sprong iets te ambitieus.

Maar wellicht zijn ze al verkocht? …:wink:

Hmmm, topic maakt best wat reacties los zie ik.

Dat het een fors bedrag is zal niemand ontkennen. Enige vergelijking met Rolex gaat verder, op de prijs na, m.i. mank. Zowel qua aantallen, uurwerk, etc. En kwaliteit kan men denk ik niet beoordelen zonder hem in real life te hebben gezien.

Ik weet niet meer wat het uurwerk was, in ieder geval geen standaard ETA ofzo. En dan ook nog eens gemodificeerd. Daarbij vertelde Hubert dat hij er ook al een jaar mee bezig is. Daar gaat natuurlijk veel tijd (lees geld) in zitten.

Of ik er zelf eentje aanschaf? Zeker niet, maar dat geldt ook voor een Rolex :slight_smile:

wauw mooie klokkie, maar voor die prijs koop ik er heel wat meer die ook het predikaat mooi klokkie krijgen…