Pellikaan Diving Dutchman-1

Ik was gisteren bij Hubert om mijn Pellikaan PT2 af te laten regelen, en had de primeur om in real life zijn nieuwe project te aanschouwen:
De Pellikaan Diving Dutchman-1.

Uiteraard ben ik met mijn stomme kop vergeten er foto’s te maken, maar heb wel foto’s van een folder.


Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Enkele facts:
Handwinder
verbeterd anker (gepatenteerd) (zie foto onder)
45 mm (zoals elke Pellikaan)
25 stuks worden er gemaakt

Hij is wel aan de prijs (6270 euro), maar daarvoor heb je m.i. een unieke klok van Nederlandse bodem.

Ik vind hem in elk geval erg mooi (maar heb er de poen niet voor liggen)

Ik vind hem op een of andere manier te strak. Het spreekt mij niet zo aan. Daarnaast vind ik 200 meter Water resistance niet echt veel voor een duiker van deze prijs.

Meh, 20ATM is gewoon voldoende en als je echt duikt grijp je waarschijnlijk toch je citizen of suunto als backup voor je computer. Maar idd meer is altijd leuk.

Ik vind hem zelf wel mooi maar de overlap van de lume vd urenwijzer met de indices blijft me storen.

gr, HJR

1 like

Als iemand mij uit kan leggen waar die keiharde prijs van 6270 Euro vandaan komt ben ik een en al oor…

Hoi,

Lijkt (afgezien van de lugs) best wel op die andere NL duiker, de Florijn. Als je de indexen op de bezel zwart inkleurt gaat hij er waarschijnlijk nog meer op lijken.

Ik vond de verhouding tussen verkoopprijs en gebodene bij Pellikaan altijd al wat ongunstig, maar was wel gecharmeerd van de horloges.Dit horloge vind ik niet heel mooi en de prijs is belachelijk hoog (of zie ik iets over het hoofd??)

Groet Tecco

6270 Euro? :S::o::o::o::o::o(TD)

h_j_r_ Schreef:
-------------------------------------------------.

Ik vind hem zelf wel mooi maar de overlap van de
lume vd urenwijzer met de indices blijft me
storen.

Storend vind ik dee overlap niet, maar wel onpraktisch. Voor mijn slechte oogjes is t onderscheid tussen wijzer en index er amper, waardoor ik moeite heb met de tijd aflezen. De urenwijzer is prima te doen, maar de minutenwijzer is voor mij niet meer in 1 oogopslag te vinden/zien. Toch wel de belangrijkste wijzer v n duiker…

Verder vind ik de rechthoeken vd indexen net wat te fors. Past imho niet zo bij de rondingen vd kast.
Bij de florijn vind ik t wel staan.

n visser Schreef:

Als iemand mij uit kan leggen waar die keiharde
prijs van 6270 Euro vandaan komt ben ik een en al
oor…

Ik vermoed gedeeltelijk in t patent?

marnix.moed Schreef:

Voor mijn slechte oogjes is t
onderscheid tussen wijzer en index er amper,
waardoor ik moeite heb met de tijd aflezen. De
urenwijzer is prima te doen, maar de minutenwijzer
is voor mij niet meer in 1 oogopslag te
vinden/zien. Toch wel de belangrijkste wijzer v n
duiker…

Eens. De minutenwijzer is niet afleesbaar, maar wordt een kwestie van gokken.

En de prijs is een tikje aan de hoge kant, om het heel genuanceerd te zeggen :wink:

Oeps, minutenwijzer boedoelde ik natuurlijk ook, die overlapt. Ook al in het concept topic genoemd.

gr, HJR

Mijn eerste associatie was Doxa jaren 70, maar dan minder aansprekend. Heeft waarschijnlijk met de indices, crosshair en plaatsing van de tekst te maken. Daarna: de maat in combinatie met de lange lugs maakt dit horloge volgens mij ondraagbaar voor iedereen die niet polsmaat ‘gorilla’ heeft. En de prijs… Tranentrekkend eerlijk gezegd.

Doe mij maar lekker de 40mm versie van de Flying Dutchman (begreep op Rikketik dat die er ook met lichte wijzerplaat gaat komen).

Ik moet zeggen dat ik de prijsstelling sowieso niet helemaal kan plaatsen. De oude (45mm) Flying Dutchman II Sport (ETA 6498-1) kost 849 euro en de nieuwe (40mm) Flying Dutchman III (ETA 2892) kost 1700 euro.

Of zie ik ook iets over het hoofd?

Bob, ga maar even terug om foto’s te maken:? Mooi strak horloge maar de prijs klopt dat wel…?

Vind ik niet mooi. En zeker niet voor dat geld.

Nulletje te veel?

:slight_smile:

hendrik Schreef:

Nulletje te veel?

:slight_smile:

Het bekijken van de facebook pagina van pellikaan, inclusief de commentaren op diverse postings geeft iets meer info. Geen nulletje teveel nee.

Voor dat geld koop je twee Rolexen van.

Ieder z’n meug, je bent er zelf bij wanneer je met dit soort bedragen smijt,
de vraag is heb je er voor € 6000,- plezier van
en doe je als producent er verstandig aan dergelijke
marges te hanteren,
ik zou liever 10 x 1000 pakken dan 1 x 6000
al was het alleen maar vanwege dat je dan 10 personen
hebt die het product promoten i.p.v. 1

nog liever ging ik met een dergelijk bedrag 2 maanden naar
Bonaire pootjebaden maar dat terzijde.

Carpe tempus Schreef:

Ieder z’n meug, je bent er zelf bij wanneer je met
dit soort bedragen smijt,
de vraag is heb je er voor € 6000,- plezier van
en doe je als producent er verstandig aan
dergelijke
marges te hanteren,
ik zou liever 10 x 1000 pakken dan 1 x 6000
al was het alleen maar vanwege dat je dan 10
personen
hebt die het product promoten i.p.v. 1

nog liever ging ik met een dergelijk bedrag 2
maanden naar
Bonaire pootjebaden maar dat terzijde.

Dat geldt toch voor elk bedrag.
De meeste mensen gaan liever 1 week naar spanje, dan 1000 EURO uitgeven voor een tissot, of kopen liever een mooie laptop, dan een Seiko van 500 EURO. Zo kun je doorgaan.

Bovendien is de marge hier volledig onbekend, omdat we niet genoeg van het horloge weten. Zoals door mij al opgemerkt, ga eens naar de Facebook pagina van Pellikaan, en kijk eens naar een prachtige foto van de kast. Geen goedkoop dingetje.

@ marijn

klopt ik weet de marge niet, maar ik denk het behoorlijk is,
vooral gezien de prijzen van die schitterende Flying Dutchman en het verschil met deze klok.
dan zie ik bij deze duiker weinig toegevoegde waarde.