Pellikaan HFLE 2017

Maar jij wilde toch ook geen quartz? :thinking:

1 like

ho ho, het hart is nog niet bekend gemaakt :wink:

Ze hebben het over een automaat of quartz. Maar je hebt gelijk, bij quartz haak ik alsnog af.
Die andere twee HFLE candidaten hebben geen Europees binnenwerk, dus die vallen sowieso af.

1 like

Ik vind het trouwens bijzonder dat in het aanvankele HFLE topic men vrij negatief tegenover quartz stond maar men hier er vrij positief tegen over staat.

Maar een thermo compensated quartz met GMT is toch best leuk! Dat in een 40mm pakketje van Pellikaan maakt het helemaal af natuurlijk. Ik ben erg benieuwd naar de eerste ā€˜schetsenā€™.

3 likes

Of automaat of handopwinder met gepatenteerde Pellikaan anker http://www.pellikaantiming.nl/horlogetechniek/#article1
:grin:

2 likes

Mss omdat de leden van weleer vervangen zijn door anderen. Indien quarts is het voor mij ook zowieso een no go. Behoor dan ook nog tot die generatie die niet quartsminded zijn wegens geen ziel Thermo compensated of niet , GMT of niet. Een uurwerk hoort te worden aangedreven door een veer en niet door een batterij. Die zit al in mā€™n smartphone.

1 like

Ik heb zelf ook helemaal niks tegen een quartz :slight_smile:. Maar er waren in het aanvankele HFLE topic vrij veel mensen die zouden afhaken als het een quartz zou worden. Ik bedoel dit meer als puntje voor de werkgroep om rekening mee te houden eventueel.

daā€™s gesproken maar vrees dat het patent ook zā€™n prijskaartje heeft-)

1 like

Je hebt daar natuurlijk wel een punt, misschien dat in een verder stadium duidelijkheid gegeven kan worden over beide mogelijkheden en dan een simpele stemronde. Dit euvel moet op te lossen zijn. :wink:

1 like

Ik heb inmiddels zo veel mechanische horloges dat juist een fraai Quartz uurwerk een leuke aanvulling op mijn collectie is. Ik vind het een gedurfd en aantrekkelijk voorstel!

4 likes

net daarom dat ik geen quarts wil, als je hem dan eens gaat dragen is de batterij plat-)

Is dit niet een beetje een excuus zoeken???

Ik snap het welā€¦ je probeert jezelf te beschermen voor nog een koop!
:wink:

ook-) maar resultaat blijft gelijk. No automaat- No pellikaan al zou ik er dolgraag eentje hebben voor een leuke prijs!

1 like

Lijkt mij geweldig een Quartz Pellikaan.

Juist omdat die combinatie zo ā€˜vreemdā€™ lijkt.:slight_smile:ļø

We hebben allemaal onze fobieƫn, Johan. De ƩƩn heeft sinofobie en de ander quartzofobie. Ik lijd aan lug-Gap-fobie.

2 likes

Ongeacht de buitenkant?

1 like

Ik heb een fobielijders-fobieā€¦

1 like

Oei Louis! Dat hakt er vast in! Sterkte ermee!

Ik hoop juist op quartz. Dat is een leuke afwisseling in de verzameling en mogelijk houdt dat de kast plat.

1 like