Pellikaan HFLE 2017

Gisterenavond hebben wij (wij zijn: Frenk, Flowert, Hubert Pellikaan en mijn persoon) een eerste brainstorm-sessie gehad om te kijken of er een voorstel voor een limited gedaan kan worden binnen de bekende kaders. Overigens hoort Denny1919 ook nog bij dit clubje, maar voor een avond-meeting was voor hem de reisafstand iets teveel van het goede.

Allereerst denken wij (en dan vooral Hubert) dat we tot een bedrag van omstreeks de 500 euro tot een voorstel kunnen komen. Het zal dan gaan om ontwerp dat éénmalig wordt geproduceerd en daarna ook niet in een variatie op dit thema in het reguliere aanbod van Pellikaan zal opduiken.

Uniek dus!

We denken aan een :

  • horloge van rond de 40 mm.
  • wijzerplaat met wat onderscheidende kleuren.
  • thermo-compensated- quartz ? met GMT (waarmee we zelfs onder de prijs kunnen blijven).
  •  of een automaat.
    
  • in ieder geval een degelijk uurwerk, goed te servicen.
  •  saffier glas heeft de voorkeur.
    

Komende weken zullen we aan een ontwerp werken, we gaan onderling mailen, appen, of wat dan ook om zsm met een voorstel te komen.

Kortom: wordt vervolgd.

88 likes

Top zeg! Pellikaan maakt veelal toffe klokken.

1 like

Hier krijg ik het warm van. Ben heel benieuwd naar de verdere ontwikkelingen!

Goed werk kerels! Ik ben benieuwd waarbij mijn voorkeur uitgaat naar een automaat of handopwinder!
Saffierglas is prima maar mooi warm plexi zou ik ook fraao vinden.

Veel succes!

Hebben we het ook over gehad. In ieder geval GEEN mineraal-glas.

5 likes

Top ben benieuwt wat dat gaat worden.

Ontzettend benieuwd! De eenmalige productie, een goed te servicen uurwerk, 40mm en de naam Pellikaan doen mijn hart ‘spreekwoordelijk’ sneller kloppen. High five, ik ben voor! :wave:

2 likes

Top. :+1:

Dit vind ik ook een prima idee, ik wacht met spanning mee af. :thumbsup:

Pieter.

Klinkt veelbelovend!
Ben vooral benieuwd naar het wijzerplaat ontwerp. Verder zou ik niet onwelwillend tegenover high-end? quartz staan. Goed dat die optie in ieder geval open wordt gehouden.

1 like

Klinkt interessant! Liefst wel aan de bovenkant van 40mm en qua kleuren, als het weer oranje moet zijn, dan graag subtiel :grinning:

Oeh nee, mineraalglas, zou je het beste voorgekrast kunnen nemen…

1 like

ONDERSCHEIDEND :slight_smile: kleurgebruik, denken we aan…

Nu ik erover denk graag zonder "ui"kroon en
zonder wijzers met een rondje erin!
Em doe er gerust (ondanks dat er al een FC Utrecht editie bestaat) een verwijzing naar de stad Utrecht in!

Broodje Martin-editie?

1 like

DOM-stad? :grin:

ik vind een GMT Pellikaan mooi,ook het idee dat het een Nederlands gerenommeerd merk is
Mooi strak maar dan wel met saffier. Een sunburst blue lijkt me mooi in Pantone kleur 072 blue met witte lijnen op de plaat datum op 6

4 likes

Wijsneus!

1 like

Mijn interesse is in ieder geval gewekt !