Pellikaan HFLE 2017

Een quartz die chronometer gecertificeerd is? Volgens mij moet je heel hard je best doen met een quartz om hem niet binnen COSC te laten lopen :joy:

3 likes

COSC standards
all units in seconds unless specified
Mechanical Quartz
Average daily rate: āˆ’4/+6[13] Average daily rate at 23 Ā°C: Ā±0.07
Mean variation in rates: 2[14] Rate at 8 Ā°C: Ā±0.2
Greatest variation in rates: 5[15] Rate at 38 Ā°C: Ā±0.2
Difference between rates in H & V positions: āˆ’6/+8[16] Rate stability: 0.05
Largest variation in rates: 10[17] Dynamic rate: Ā±0.05
Thermal variation: Ā±0.6[18] Temporary effect of mechanical shocks: Ā±0.05
Rate resumption: Ā±5[19] Rate resumption: Ā±0.05
n/a Residual effect of mechanical shocks: Ā±0.05;
200 shocks equivalent to 100 g (981 m/sĀ², 3,217 ft/sĀ²)

Rijtje rechts is dus voor de quartz uurwerken.

Groeten
Rutger

2 likes

Nergens van gelukkig. Maakt het leven een stuk simpeler.

1 like

Hebben andere normenā€¦

2 likes

Appels en peren.

gr, HJR

1 like

Zo leer je iedere dag wat :+1: Ik had nog nooit een quartz chronometer gezien.

1 like

Dan kunnen we elkander de hand schudden. Echter, bij mij is dat te wijten aan mentale retardatie :wink:

2 likes

COSC is misschien wel de beste PR truc die de Zwitsers hebben gebruikt m.b.t. horloges. Een uurwerk van minder dan ā‚¬100,- laten certificeren is een beetje zoiets als je Dafje 33 voor onderhoud naar de Ferrari garage brengenā€¦

2 likes

Daar gaat het hierboven toch helemaal niet om?

Spijtig.

Je geeft zelf aan dat het uurwerk in de Sinn alleen al duurder is dan een 2824 doordat het COSC gecertificeerd is? Ik geef aan dat je daarmee een goedkoop uurwerk (in mijn ogen nodeloos) duurder en ogenschijnlijk beter kunt maken. Dat is dan toch gewoon marketing?

Stuur elkaar even een privĆ© bericht en laat dit topic voor wat het isā€¦

Op deze manier wordt een topic al bevuild zonder dat er ook maar iets van duidelijkheid is geschept.

1 like

De discussie gaat toch (misschien wat indirect :smile:) over welk uurwerk de voorkeur verdient in de Pellikaan?

Sorry mensen, ik ā€œbevuilā€ het topic nog maar even, maar echt alleen om de Pellikaan de aandacht te geven die hij verdient (voor alle duidelijkheid niet cynisch bedoeld mocht u twijfelen door het wĆ©l grappig bedoelde plaatje) en het topic weer bovenaan te krijgen! :wink:

3 likes

Is er al nieuws? Ik ben keibenieuwd!

2 likes

Ik zat me ook al af te vragen waarom juist dit topic in de vergetelheid dreigde te raken en die andere bijdragen juist niet.

Liever concrete info dan steeds hypothetische voortgang

2 likes

Omdat er nog geen verder nieuws is. Zodra er wat meer bekend is over het design zal het ongetwijfeld weer exploderen.

gr, HJR

1 like

Ik explodeer niet zo snel van een Pellikaan quartz. Ergens in mā€™n achterhoofd is het dan helemaal geen Pellikaan, namelijk.

Ik begrijp @Windhund zeer goed, maar vrees dat ik liever 550 Euro betaal voor een Pellikaan met een NH35 er in dan 500 voor eentje met een quartz motor.

4 likes

Zou Hubert echt een NH35 in zijn horloge willen? Zou het dan nog wel een Pellikaan zijn?

3 likes