Pellikaan kriebels

Het jeukt en kriebelt altijd wel horloge bij mij. Maar heb de laatste tijd steeds meer last van Pellikaan kriebels.

Nu vroeg ik me af, wat is het verschil tussen een Pellikaan PT2 en een Flying Dutchman? Ik kon me iets herinneren van afwerking ofzo, maar weet het fijne ervan niet meer. Kan ook geen vergelijkende plaatjes tussen de beide klokjes vinden.

Er is een wijziging in de namen gekomen. De PT2 heet nu de Flying Dutchman.

Flying Dutchman doet me erg aan een coffeeshop in Amsterdam denken, maar dat heeft er niks mee te maken natuurlijk! Ik vind dat Dutch Made zo gaaf!

Ja idd dat Dutch Made is super :)-D

Zou mooi zijn als er een model van rond de 38mm komt!
Mooi handopwinder, niet te dik en witte plaat erin! :~

lance_explorer Schreef:

Ja idd dat Dutch Made is super :)-D

Zou mooi zijn als er een model van rond de 38mm
komt!
Mooi handopwinder, niet te dik en witte plaat
erin! :~

Ik dacht dat ik had gehoord dat ze wel met een 42mm model komen :wink:

JTrapman Schreef:

Ik dacht dat ik had gehoord dat ze wel met een
42mm model komen :wink:

Dat klopt ook, maar dat kan nog wel ff duren. Misschien kan hhe er meer over vertellen.

Dat Dutch Made vind ik ook echt top!

Heb nog helemaal niks van Pellikaan in real time gezien. De 45mm nog niet eerder, maar ook de 42mm PT1 niet.

Maar het design en de manier waarop de horloges gedragen worden vind ik wel bijzonder. Op een mooie leren croco band. Maar ook classic stoer op een nato. Zou alleen zulu fijner vinden, omdat ik niet zo van dunne bandjes hou. Weet iemand of een zulu past?

@hhe, is het puur een naamswijziging? Ik meende ergens gelezen te hebben dat de Flying Dutchman een betere afwerking van de kast heeft ofzo.

De PT benaming is vervallen en is de Flying Dutchman geworden, daarnaast is er de Perpetuum (automaat met datum en centrale seconde).

Er bestaat ook een Flying Dutchman Special Edition en Flying Dutchman Central Seconds Tradtion. Dat zijn speciale uitvoeringen, met name qua uurwerk.

Wat ik dan wel weer jammer vind is dat de horloges Engelse namen hebben.

Eentje tussen de 38 en de 40mm zou wel lekker zijn ja.

Hallo,
Kan dat allemaal zo maar?
Bij mijn weten bestaat er al jaren een Marvin Flying Dutchman.

Frits

Nu je het zo zegt: http://forums.watchuseek.com/f11/marvin-flying-dutchman-1955-a-457696.html

Krijg de jeuk maar niet weg :stuck_out_tongue:

Op de site zie ik dat 't geen kleintje is met z’n 45mm. Maar hoe draagt ie om de pols? ‘Steken’ de lugs bijvoorbeeld vergeleken met een Panerai Luminor (of Parnis Luminor als dat beter uitkomt) even ver uit? Ik heb namelijk een hekel als de lugs over de pols heen steken. Ik bedoel, de Radiomir heeft met 45mm een grotere kast dan de 44mm Luminor. Maar de wired lugs van de Radiomir zijn een stuk korter.

marnix.moed Schreef:

Op de site zie ik dat 't geen kleintje is met z’n
45mm. Maar hoe draagt ie om de pols? ‘Steken’ de
lugs bijvoorbeeld vergeleken met een Panerai
Luminor (of Parnis Luminor als dat beter uitkomt)
even ver uit? Ik heb namelijk een hekel als de
lugs over de pols heen steken. Ik bedoel, de
Radiomir heeft met 45mm een grotere kast dan de
44mm Luminor. Maar de wired lugs van de Radiomir
zijn een stuk korter.

Kan iemand ook de breedte van de band vertellen? Gezien de kast van 45mm gok ik op een 24mm, maar een 22mm zou denk ik ook kunnen gezien de spits aflopende lugs.

Ik zal eens wat foto’s van mijn Special edition er in gooien;)
Draag hem nog steeds elke dag en vind hem fantastisch!

Ah, das duidelijk, 22mm. Dacht zoiets al eens eerder op de Perpetuem gezien te hebben.

Update of er verschil is tussen de PT2 en Flying Dutchman, ze zijn inderdaad in een nieuwe kast gestoken, maar waarvan de verschillen ‘fractioneel’ anders zijn.

Jij hebt de kriebels, maar ik ook! Daarom een afspraak gemaakt met Hubert, Over ongeveer 2 weken ga ik naar hem toe.

ik wil graag eerst passen (mijn polsen zijn niet zo breed namelijk 17,5 cm) voor ik besluit of ik ook daadwerkelijk tot aankoop over ga en het is natuurlijk ook leuk om de ontwerper van al dit moois te ontmoeten.

NicoB)-

rammeldarm Schreef:

Jij hebt de kriebels, maar ik ook! Daarom een
afspraak gemaakt met Hubert, Over ongeveer 2 weken
ga ik naar hem toe.

ik wil graag eerst passen (mijn polsen zijn niet
zo breed namelijk 17,5 cm) voor ik besluit of ik
ook daadwerkelijk tot aankoop over ga en het is
natuurlijk ook leuk om de ontwerper van al dit
moois te ontmoeten.

NicoB)-

Gaaf! Ben benieuwd naar je ervaring en verhalen over je bezoek bij de master himself.

En de foto’s uiteraard :+

marnix.moed Schreef:

marnix.moed Schreef:

Op de site zie ik dat 't geen kleintje is met
z’n
45mm. Maar hoe draagt ie om de pols? 'Steken’
de
lugs bijvoorbeeld vergeleken met een Panerai
Luminor (of Parnis Luminor als dat beter
uitkomt)
even ver uit? Ik heb namelijk een hekel als de
lugs over de pols heen steken. Ik bedoel, de
Radiomir heeft met 45mm een grotere kast dan de
44mm Luminor. Maar de wired lugs van de
Radiomir
zijn een stuk korter.

Kan iemand ook de breedte van de band vertellen?
Gezien de kast van 45mm gok ik op een 24mm, maar
een 22mm zou denk ik ook kunnen gezien de spits
aflopende lugs.

Niemand die me kan vertellen of de lugs verder uitsteken dan die van een Luminor?