Pellikaan nieuw project: dames / klassiek

Na veel vragen van dames om ook eens iets voor hen te maken: Dw Flying Dutchman is naar 35 mm gekrompen! Uurwerk is thermocompensated quartz geworden. Wat denken jullie hier?

Pellikaan timing: Athena in 't goud

10 likes

Beter dan die enorme dingen.

Jammer ipv unisex dames marketing.

Jammer quartz.

1 like

Jammer van t goud :man_shrugging:

1 like

blijkt dat veel dames niet zo zitten te wachten op horloges die fout lopen, stil staan etc. Mooie is dan weer wel dat ETA ook heel goede quartz jes maakt, met the thermocompensatie, electronische shockbeveiliging en zo.

1 like

Is ook niet mijn eerste keus, echter veel dames vinden dat echt wel een ding! Maar hij/zij is er ook in het staal hoor!

1 like

Kast vind ik mooi strak en minimalistisch, doet beetje Sinn aan voor mij. Gaaf in ieder geval.

Wijzerplaat erg simpel, komt voor mij als beetje goedkoop over.

Prijs vind ik erg stevig voor hoe het oogt, met een quartz uurwerk.

1 like

In staal begint hij/zijn bij 480. De quartz is niet de lulligste:

Mooi, fijn maatje ook. Plannen om een Quartz in een 38mm te doen? Geen fan van het font voor athena op de plaat maar dat is spijkers op laag water.

1 like

Die is leuk zeg! Vindt bij de andere Pellikaan de 22mm bandjes iets te breed. Dat is bij deze mooi naar 20mm, dat is top :smiley: En een goede Quartz is ook gewoon prima :+1:

1 like

Staal is beter

1 like

In staal, wel leuk. En de maat is prima.
Liever wel een automaat :grimacing:

1 like

Dank! De 35 mm staat bij de heren ook verbluffend chic. Dat is wel heel erg het dress-watch effect, ook als je alleen een shirt draagt. Hele pakken draag ik zelden… 38 is voor dames een beetje groot, (al kan dat ook prima natuurlijk). Zoon Bas (Pellikaan) heeft gezorgd dat het ook echt een dames horloge is geworden, en dus niet groot, en wel met een hele keur aan bandjes geleverd kan worden. Van milanese, via crocopatroon (wel goede) naar Mondaine-achtig glad rood leer.

Zelf vind ik de quartz ook wel wat hebben, zeker als ze dan <10s per jaar fout lopen zoals deze ETA!

1 like

minder recht van voren, en met mooi leren bandje krijgt hij diepte!

6 likes

14 december 12:00 - 17:00 presenteren we hem bij juwelier Punte in Utrecht!

Cool: Maten
Cool: Ook in staal beschikbaar
Cool: HAQ

Uncool: Datumcomplicatie van het F06.412 uurwerkje weggecastreerd

Meh: Plaatje op het kastdeksel

1 like

Wilden de naam Calypso gebruiken, is echter al door Festina groep in gebruik.