Pellikaan voorzien van dubbele AR-coating

Goedenavond mede horlogeliefhebbers. Ik heb al een tijd niks meer gepost, maar nu ik mijn saffierglas voor mijn Pellikaan dubbelzijdig heb laten ontspiegelen, wil ik dat toch graag met jullie delen. Het is echt een verrijking van het horloge en ik draag hem sindsdien weer meer dan mijn speedmaster. Zie hier de foto’s.

Nice!

Maarrr waar heb je die mooie bandjes vandaan? :slight_smile:

Banden komen uit de Horween fabriek in Chicago. Worden verkocht door wornandwound in New York. het zijn nato’s, maar ik heb het extra gedeelte met ring er afgeknipt, zodat ze er wat cleaner uitzien. Eigenlijk zoals bij een oorspronkelijke Zulu.

Mooi!

Waar heb je dit klusje laten doen?

In Singapore, bij Twogeekservices.

In het echt geeft de dubbele coating die extra diepte ook, toch wel een puntje…
Net als die erg mooie banden trouwens!

Groeten hubert pellikaan

Heel mooi! Maar het blijft een afweging. De buitenste AR laag is het eerste wat krast. Er zit verschil in hardheid, ik heb er gehad die “boterzacht” waren en die ik er af heb laten halen. Anderen (Sinn, Damasko) zijn weer keihard.

mooie foto’s ook

lencoth Schreef:

Heel mooi! Maar het blijft een afweging. De
buitenste AR laag is het eerste wat krast. Er zit
verschil in hardheid, ik heb er gehad die
"boterzacht" waren en die ik er af heb laten
halen. Anderen (Sinn, Damasko) zijn weer keihard.

Wel strak zo dat dubbel ontspiegelde, maar net als lencoth heb ik “krassofobie” :+

We gaan het zien. Het schijnt dat deze vrij hard is. Ik zal over een half jaartje nog eens een foto posten;)

Alexandre Schreef:

In Singapore, bij Twogeekservices.

Kunnen ze zo iets niet dichterbij in Nederland bij bijvoorbeeld horlogeglas.nl ofzo?

Prachtig, ziet er mooi uit(tu).

Maare, zit er een vuiltje op de subdial even voor 12 uur?