Pendule

Deze pendule heeft een dubbel slagwerk
Westminster
Bigben
Te kiezen met een palletje in de wijzerplaat.
Elk kwartier een melodie.
Elk uur tevens aantal uren slag.
Er zitten 3 veertrommels in.
Doet het nog prima.
Wie kent dit type
Ben er na al die jaren dat ik hem heb niet achter kunnen komen.
Dank voor evt anrwoord
Ad

Staat er niks op het uurwerk ?

Ik weet dat dit type in veel verschillende uitvoering is uitgebracht. Het dubbele slagwerk kom je niet veel tegen trouwens.

Ik heb er inmiddels een aantal geüpgraded (in tal van kleuren) en voorzien van een quartz uurwerkje. Voordeel is dat ie beter staat in een modern interieur, je s nachts niet wakker wordt van het slagwerk en het dagelijks opwinden achterwege kan blijven.

Dat meen je niet! of maak je een grapje?

Meestal staat er wel iets van een merkteken in de achterplatine geslagen. Kijk bv. hier
Ik zou er nooit een quartz klokje inzetten. Daar is het tenslotte een pendule voor.
Vaak zit er een mooie galm in, maar als dat te luid is, kun je de hamers altijd nog iets lichten.

Met vriendelijke groet,
Inca.

1 like

Nee hoor, is geen grapje. Het begon met een defecte pendule die werd weggegooid, omdat het niet meer liep en de kast behoorlijk beschadigd was. Ik heb 'm uit elkaar gehaald, geschuurd en gespoten. In de loop van de tijd heb ik zo een aantal verloren gewaande pendules gerecycled. IK weet dat er veel puristen op het HF zitten, ik ben er één van. Daarom zou ik nooit een goed lopende pendule offeren.

1 like