Na mijn afstuderen in het communicatie vak kwam ik al snel in de ban van een mooie pen. Een Mont Blanc. Van het een kwam het ander en geurtjes, lederwaren en uiteindelijk ook een horloge werden mijn eigendom. Het ‘branden’ van spullen die (ogenschijnlijk) niets met elkaar te maken hebben wordt veel vaker gedaan, op alle niveaus. Wat vinden jullie schoenmaker blijf bij je leest en plak je merk niet overal op, of een kwaliteitsmerk mag best buiten de lijntjes kleuren. Misschien leuk om eigen ervaringen met geslaagde en mislukte uitstapjes van merken hier te melden?
En volgens mij heeft Omega meer van die gekke dingen gedaan. Hadden ze ook niet iets van sieraden voor mannen?
En over Montblanc. Ze zijn wellicht ook met dure pennen begonnen, maar volgens mij is hun lederwaren collectie ook behoorlijk on-par wat betreft kwaliteit. Volgens mij is het niet zomaar iets waar ze alleen hun logo op drukken.
De Montblanc fabriek staat in Hamburg en alle ledenwaren staat op made in Italy. Het is letterlijk andermans product waar ze hun naam in laten zetten. Verder niet spannend hoor, binnen zo’n groot conglomeraat is heel veel kruisbestuiving. Bij Montblanc worden volgens mij ook de pennen van Cartier gemaakt.
In een net omgekeerde situatie ontdekte ik recent dat Santoni (Italiaanse schoenen) een samenwerking heeft met IWC. Santoni bandje op je IWC. Genoeg te kiezen.
Het meerendeel van de lederwaren van Montblanc worden in het Verre Oosten geproduceerd.
Ik heb voorbeelden gezien van Montblanc lederwaren waar letterlijk ‘ Made in Taiwan ‘ in staat gedrukt.
Ik ben in de “lederwaren fabriek” van Montblanc in Florence geweest en dat was een aanfluiting.
Daar wordt getest maar niets geproduceerd.
Cartier pennen werden bij MB gemaakt maar nu niet meer.
Ik ben er zelfs van overtuigd dat niet alle Montblanc pennen ( PIX ) in Hamburg worden gemaakt.
Het is vaak een ‘money’ machine. Waarbij de status van het merk uitgemolken wordt. Zoals je ziet heb ik van alles van Mont Blanc en over de kwaliteit ben ik tevreden. Maar daar is de prijs ook naar. Al moet ik wel zeggen dat nog nooit de ‘volle’ prijs betaald heb. Beetje outlet, beetje tax free en beetje gebruikt ;-).
En soms passen producten niet bij het merk. Een Omega zonnebril
Leuk bij elkaar gezocht , nu nog even een bergje beklimmen
Willen we daar zekerheid over hebben, moet @Lexaf maar even reageren
Hun meisterstuck dozen ook, meen ik uit mijn hoofd te herinneren.
Hebben ze ook geen vestiging in denemarken of zo?
Nee, niet in Denemarken.
Dat was overigens wel zo gedurende een aantal jaren rondom WO II.
Neem maar van mij aan dat het wel klopt.
Nu je het zegt… dat gevoel heb ik ook wel. Toevallig laatst een PIX model pen gekregen. Maar de kwaliteit voelde heel anders van wat ik gewend was van mijn Meisterstück.
Ben jij ook al jaren verzamelaar van vulpennen, ik niet hoor. Kom niet verder dan met mijn bic, nou ja lieg een heel klein beetje
Er is een kleine hint te zien in zijn avatar
Mooi toch dat zo’n meerdere mooie producten maakt.
Ik vind het allemaal prachtig, gewoon een mooi merk, Mont Blanc
Mee eens, het blijft een mooi merk ! ( het is trouwens Montblanc en niet Mont Blanc…… )
Heb niet zoveel met merken die ver buiten hun werkgebied komen, maar eerlijk is eerlijk deze ruikt goed, koop hem al ruim 10 jaar
Ik heb ook parfum van montblanc. Schrijft voor geen meter!
Hahah nee daar heb ik een paar Meisterstücks voor inderdaad
Sorry