Pennetje band krijg ik niet los

@Canis: De correcte nederlandse naam ken ik niet, dat zal je aan Arie moeten vragen, maar google even op " Pin Vice" of “Bergeon Pin Vice”.

Je kan ook even kijken bij Cousins UK ( www.cousinsuk.com ) en typ “pin vice” in het zoekvak.

De mijne is ook van Bergeon, maar heb ik al meer dan dertig jaar geleden gekocht…

Wat ik je wel 100% zeker kan zeggen: als je zoiets wil, koop dan aboluut geen goedkope rommel, maar enkel beste kwaliteit. Enkel dan heb je iets met echte grip .

Vriendelijk bedankt. Ik ga op zoek.
Als ik iets koop moet het van topkwaliteit zijn.

Dat klopt helemaal! Maar na een paar uurtjes rommelen raakt mn geduld wel op, vandaar die reactie. Morgen weer een dag om te proberen :upside_down:

Kruipolie heb ik helaas niet, alleen WD40.

Als de pen vast zit in de band, kun je dan niet de band ondersteunen en op de andere kant kloppen zodat je de boel iets vervormt waardoor die los komt? ik denk dan aan een houten blokje er onder en op. Verder zou je idd de band ter plekke van het klemmen kunnen verwarmen met een brandertje of dikke soldeerbout. Succes.

Misschien met een ‘moordenaar’ tang?

Niet eigenwijs bedoeld hoor, maar dit is een kleine en grote “moordenaar”:

1 like

Die zien er ook wel een stuk enger uit, inderdaad.:wink:

1 like

Zoals Inca al aangaf is dat geen “moordenaar” maar een griptang. En totaal niet inzetbaar voor dit klusje. Dit is ook een moordenaar en zit standaard in mijn handgereedschap. Hiermee krijg je absoluut wel de band kast van elkaar gescheiden

1 like