Pepsi

Beste allemaal,

Misschien is deze vraag al eerder gesteld, ik heb er niet zo snel op dit forum een antwoord op kunnen vinden.
Dus ik hoop dat jullie mij meer duidelijkheid kunnen verschaffen.
Waar komt de naam Pepsi vandaan?
Ik het op internet gevonden dat Rolex de eerste was die met een rood/blauwe lunette kwam in de jaren 60.
Andere merken zouden deze combinatie over hebben genomen. Het zijn inderdaad de kleuren van Pepsi, maar is dat werkelijk de enige reden dat dit soort horloges tegenwoordig in de wereldwijde volksmond pepsi’s worden genoemd? Of is er een diepere betekenis?

Groet,
Arvid

Pepsi is gewoon een bijnaam vanwege idd het wereldwijd bekende frisdrankje.

Zo heb je ook de Coke en Root beer gerelateerd aan frisdranken en vele andere namen zoals de Hulk, Kermit, Smurf, Polar, Fat Lady, Clownmaster. Al deze bijnamen zijn door de vorm en/of kleur van (een gedeelte van) het horloge.

Je hebt ook nipple dials, omdat de vorm van sommige indices sterk lijkt op… Die hoef ik denk ik niet heel veel verder uit te leggen of wel? :wink:

1 like

Mss met wat foto’s :laughing:

1 like

BATMAN

Grt.

1 like

Hierbij wat foto’s van mijn GMT master 2 Pepsi:

3 likes

Die noemen wij altijd Mountain Dew

Ach, ik ben de beroerste niet… Koffie? Koekje erbij? (Sorry het is een oude foto dus kon hem helaas niet helemaal matchen met het topic :slight_smile:)

2 likes

Mijn OCD voor symmetrie kan die uit het lood staande bezel écht niet aan…

Dank @Euc voor je reactie. Ik dacht dat er meer was maar nee dus.
De rest dank voor de reacties. Bij de Nipple dial had ik me toch iets spannenders voorgesteld maar ik snap het. :smile:

6 likes

:anguished:

Hahah, helaas. Ik heb er zelf geen problemen mee. Hij ligt nu toch al een half jaar in m’n kluis, dus kan het niet meer rechtzetten :smile:

1 like

Sja, hij wordt gebruikt waar hij voor gemaakt is. Daar heb je hem toch voor? :wink: