Pequignet echt of nep?

geachte forumleden,

zojuist een Pequignet Morea chronograaf aangeschaft, en daarna op internet aan het zoeken, en daar kom ik perfecte replica’s tegen.
kunnen jullie mij vertellen of ik wel een echte aan heb geschaft?

b.v.d

1 like

1 like

Ik zie hier niets wat mij aan namaak doet denken.
Voor meer zekerheid zijn er wel foto’s van de wijzerplaat nodig.

Oh en het is - maar dat zul je zelf ook gezien hebben - een quartz-versie. Er zijn er ook met (uit mijn hoofd) modulaire chrono’s op 2824/2892 basis.

Hou er ook even rekening mee dat bandjes voor zo n specifieke aanzet lastiger zijn dan voor een standaard 18 of 20 mm open lug.

4 likes

1 like

Is het niet slimmer om je dat van te voren af te vragen en te onderzoeken ???

Maar goed, hij lijkt op deze dus vergelijk de afbeeldingen
https://www.tophorloges.eu/pequignet/6634

4 likes

Ik weet niets over dit merk, maar het is al een vrij groot quartz uurwerk, ik betwijfel of je bij een nep zo’n uurwerk krijgt

Zijn er ook nep Pequignet’s ?

1 like

Er zijn ook nep Casio’s, je kunt alles verwachten. What’s next - nep Vostok en HMT…?

De foto van de wijzerplaat die we hier zien lijkt niet van de TS zelf trouwens…? :thinking:

En ja, van tevoren checken is handiger maar we hebben nu deze situatie. Deze kwarts-ETA’s groeien niet aan bomen en worden niet zomaar aan iedereen geleverd, en ik betwijfel wel echt sterk dat deze al nagemaakt worden. Zou goed kunnen komen.

2 likes

@PeterLC

Op basis van de E.P. van mijn vrouw en een aantal gelijkenissen qua m.n. afwerking zeg ik: deze is origineel.

Dezelfde ETA quartz chrono’s heb ik weleens in een horloge van matige kwaliteit aangetroffen (toen gekocht als donor voor een Omega uit de Polaris lijn met gelijksoortig uurwerkje voor een bekende).

1 like

Er zijn fake Seiko 5’s en Casio’s.
Je wilt het echt niet weten.

1 like

Nep Vostoks zijn er inderdaad. :crazy_face:

2 likes

Oh please… :roll_eyes: :upside_down_face:

Zelf de casio F91 à 15€ wordt nagemaakt :joy:

https://www.youtube.com/watch?v=cNnkDyGgvGk

3 likes

Die bestaan dus he… Er worden “HMTs” verkocht op eBay waar niet eens een HMT werk in zit maar nog iets flauwers. :sweat_smile:

3 likes

Learning something bad everyday. :smirk:

3 likes

:flushed:

1 like

Jazeker Jan, triest maar waar. Ik heb ze zelf ergens gezien… En nog nauwelijks goedkoper.

1 like

Moet niet gekker worden Folkert! Ok mensen laat bij ons uw vostok checken. :rofl:

1 like

Zelfs van de Casio f91w, een originele kost ongeveer €15 :sweat_smile:

1 like