Per ongeluk datum verzet tussen 9 en 3

Goedemiddag iedereen, misschien een beetje overkill aan stress in deze vraag. Maar ik heb net de datum verzet terwijl mijn horloge op half 12 stond (s’ avonds) ik zat niet echt op te letten. lekker snugger :sweat_smile:

Maar aangezien ik al zovaak die waarschuwing gezien heb dat je dit absoluut niet moet doen… Kan het dan na één keer al kwaad/ schade veroorzaken? Ik vraag het toch even voor mijn gemoedsrust :laughing:

Het horloge is trouwens de Tissot Automatics 3

2 likes

Even de tijd een paar dagen vooruitdraaien om te kijken of hij dan netjes rond middernacht verzet. Als je niks geks ziet bij de datumwissel of voelt op de kroon, dan zal het wel goed zitten.

2 likes

Als je geen knak waargenomen hebt valt het wel mee denk ik. :sweat_smile:

1 like

Zit een ETA 2824-2 uurwerk in.
Deze zijn niet zo gevoelig voor deze foutjes want ze klikken
heel precies om 00:00 uur.

2B sure even een hele maand de datum doordraaien.
Ik denk dat er niks aan de hand is.

2 likes

Thanks! heb net inderdaad de tijd even vooruit gedaan een paar dagen, dat ging goed. en de datum verzetten zelf gaat ook goed.

1 like

image

:wink:

5 likes

Doe maar een hele maand.
Want dan kom je weer bij de zelfde klik uit
waar het mis is kunnen gaan.
Pas dan ben je echt zeker.
Keep me posted :+1:

1 like

Is gelijk helemaal kapoet

Je moet het zo zien:
Als het fout gaat is het tussen 9 en 3. Maar het gaat maar zelden fout.

2 likes

Dat was rond 16 uur, niks aan de hand toch
:crazy_face:

2 likes

Op YouTube zijn wel filmpjes die laten zien hoe de datum wordt verzet bij verschillende horloges. Bij een eta2824 hoef je je er niet druk om te maken. Bij de Seiko nh35 kan je wel wat slopen als je het verkeerd doet.

1 like

Volgens mij hangt dat af van hoe precies de wijzers zijn geplaatst t.o.v. het klikmoment en is dat niet aan een type uurwerk gebonden. Een robot is niet neurotisch genoeg om dat op de minuut af te regelen.

1 like