Goedemiddag iedereen, misschien een beetje overkill aan stress in deze vraag. Maar ik heb net de datum verzet terwijl mijn horloge op half 12 stond (s’ avonds) ik zat niet echt op te letten. lekker snugger
Maar aangezien ik al zovaak die waarschuwing gezien heb dat je dit absoluut niet moet doen… Kan het dan na één keer al kwaad/ schade veroorzaken? Ik vraag het toch even voor mijn gemoedsrust
Even de tijd een paar dagen vooruitdraaien om te kijken of hij dan netjes rond middernacht verzet. Als je niks geks ziet bij de datumwissel of voelt op de kroon, dan zal het wel goed zitten.
Op YouTube zijn wel filmpjes die laten zien hoe de datum wordt verzet bij verschillende horloges. Bij een eta2824 hoef je je er niet druk om te maken. Bij de Seiko nh35 kan je wel wat slopen als je het verkeerd doet.
Volgens mij hangt dat af van hoe precies de wijzers zijn geplaatst t.o.v. het klikmoment en is dat niet aan een type uurwerk gebonden. Een robot is niet neurotisch genoeg om dat op de minuut af te regelen.