Per ongeluk op de baai gescoord: Seiko 6139-6012 roept u maar

Het verschilt een beetje per type horloge, gewilde Russische horloges worden in elkaar geknutseld in Oekraïne, Breitling knutselwerkjes komen uit Argentinië etc.

1 like

Mooi horloge!

Zijkant kan ik niet goed zien, deze hoort gepolijst. Wijzers twijfel ik even over; volgens mij horen ze zilvervof wit te zijn. Al zoekende kom je ze wel met zwarte wijzers tegen.

Weet niet wat je er voor betaald hebt dus kan niet inschatten of het een "zeperd is. Als hij goed loopt heb je er in elk geval een mooie klok aan. Mocht je veel waarde hechten aan originaliteit dan is het mijns inziens zo opgelost.

De wijzerplaat ziet er goed uit, beter te zien bij een goede foto van voren, maar ik heb er nog niet het “aftermarket gevoel” bij.

Ik heb geen goed vooraanzicht. Wel nog deze.

In ieder geval een heel mooi horloge vind ik!

In elk geval lijkt 't er op dat-ie nog mooi op de “0” reset, want het centraal secondentelrad is de achillespees van dit uurwerk. Eenmaal stuk, ben je de klos - nagenoeg onmogelijk om te vinden, of te repararen. Chrono-functie hier het best spaarzaam gebruiken. :wink: Ik spreek uit ervaring…

Kan helemaal geen kwaad om de chrono te gebruiken, de verticale koppeling slijt juist minder als de chronograaf aan staat.

@Rick.1968 niet slecht voor een ondoordachte impuls aankoop :smile: leuke Seiko chrono

Is waar. Maar dan niet te vaak re-setten in elk geval. :wink:

1 like

Klopt, dat had ik ook begrepen. Gewoon laten lopen en wanneer je hem reset, liefst zo kort mogelijk voorbij de 12 zodat de chrono wijzer niet een heel rondje terug-zwiept.

1 like