Per ongeluk op de baai gescoord: Seiko 6139-6012 roept u maar

Tja, soms doe je spontaan iets wat je achteraf eigenlijk ondoordacht zou kunnen noemen…
Voor de gein een bod gedaan en tot m’n verassing gewonnen. Nu in afwachting van een pakketje. Maargoed, ben benieuwd naar jullie reacties. Is het een zeperd of valt het mee? :laughing:

17 likes

Het ding lijkt wel NOS, dus kun je je niet beklagen, denk ik! Sowieso worden voor oudere Seiko’s steeds hogere prijzen gevraagd en betaald, dus is er altijd wel weer een liefhebber, als jij het niet meer leuk vind.

Mooie aanwinst imo

1 like

Vind hem gewoon erg mooi! Graag een pb ls je het een foutje vind.

Groet Bram

1 like

@koekoek, hier weet jij vast wel iets over😉
Zelf vind ik dit een mooi horloge, heb er alleen geen verstand van. Ben benieuwd hoe die je gaat gaat bevallen👍🏻

Ik vind hem mooi maar @koekoek Daniel, kom er maar in :sunglasses:

Zeperd (:wink:) of niet voor een purist zal tevens afhangen van hoe hoog het lollige bod was wat je deed.
Wat het meest telt is dat jij er blij mee bent voorde pecunia die je hebt neergelegd…

Bedankt Cal219, ik heb het aangepast. Kom uit de buurt van Rotterdam, daar zeggen en schrijven ze alles met een t op het end :wink:

3 likes

d of t, blijft een mooie klok Rick!

1 like

Sow, dat is een mooie!!

Een zeperd kan het alleen maar zijn als je er een fors bedrag voor hebt betaald maar gezien je toelichting zal dat wel niet.

Deze UK verkoper zou ik altijd vermijden. Hij verkoopt ook horloges vol met AM spul. In het algemeen doen veel UK verkopers op ebay dat. Ook dit horloge is gerestaureerd. De zijkant van de kast is geborsteld terwijl deze gepolijst hoort te zijn. Of de wijzerplaat en wijzers ook AM zijn zou ik zo 1,2,3 niet weten bij dit model maar de kans zit er in :wink:

4 likes

Als je voor originaliteit valt is dat misschien een issue.
Maar als je gewoon op een leuk horloge hebt geboden op uiterlijk en merk, dan is daar eigenlijk niks mis mee toch?

Desondanks een goed tip Koekoek.

2 likes

Het stond in ieder geval niet in de beschrijving vermeld. Ik vind het toch altijd wel twijfelachtig om op die manier zaken te doen…

1 like

Mooie wijzerplaat. En typisch voor die tijd. Stoere en toch verfijnde kast.

Daar heb je een punt.

Maar ik weet niet wat ervoor betaald is, dus lastig te zeggen of je daar nu echt aanstoot aan moet nemen :).
Ondanks dat hij dus niet 100% klopt zoals bij zou moeten zijn ben ik toch jaloers op zijn aankoop, want dit vind ik werkelijk schitterend.

3 likes

Dat sowieso, die vintage chronos zijn ook mijn favorieten.

1 like

Sjonge, ik blijf me verbazen over de snelle reacties van iedereen. Superleuk! Bedankt voor de positieve en opbouwende opmerkingen.

Ik had wel verwacht dat het horloge niet in compleet originele staat zou zijn. Daarvoor zag hij er ook net even te gelikt uit. Maargoed, voor een sub 300 Euro aanschaf vind ik originaliteit ook een ondergeschikte factor. Vond deze vooral een mooie mix van sjiek en sportief, je ziet hem niet zoveel, en daarom een beetje in een opwelling geboden.

Ben wel van plan om me meer te gaan verdiepen (lees minder impulsief te gaan bieden :wink: ) en misschien langzaam aan wat meer te gaan upscalen naar meer originele en daarmee waarschijnlijk ook duurdere modellen.
@Koekoek, ik begin te begrijpen dat jij hier de kenner bij uitstek bent, dus het kan zijn dat ik je nog eens om raad kom vragen :wink: Je had trouwens ook al snel door dat ie uit de UK komt!

Ik hou jullie wel even op de hoogte van de bevindingen als ie eenmaal gearriveerd is!

Fijn weekend vast allemaal!

Rick

3 likes

Trouwens, nog even terugkomend op de landen die je beter kan vermijden. UK, India, Philippijnen staan volgens mij niet zo goed te boek, jammergenoeg wel het leeuwendeel van het aanbod komt uit die landen. Wat blijft er over??? US? Frankrijk?

Ik herken de foto stijl en even op ebay gecheckt :wink: UK is niet zo zeer een land om te vermijden maar je moet bij veel van de professionele verkopers op ebay wel extra voorzichtig zijn.

Geen idee of het een zeperd is, maar ik vind 'm in elk geval erg fraai :thumbsup: