Perfect continue secondewijzer (continuous sweep second hand)

Marc-B1 Schreef:

Ik zal onmiddellijk eens gaan kijken (tu)

Of toch maar beter niet :wink:

Kijk maar even hoor. Het glas is verticaal gebold bij de modellen die ik mooi vond. Dat vind ik echt verschrikkelijk lelijk. Kan gelukkig van de lijst af. :smiley:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=4c-HeKqeJ0A[/video]
Hele goede review overigens.

Net op joetjoep gekeken: secondenwijzer gaat inderdaad wat vlotter, maar geef mij toch maar een vloeiende tuning-fork.

Gebold glas = een loupe, is inderdaad niet mooi en vervormt.

Beste Malus,

Ik was de Zenith nog niet tegengekomen. Heb hem nu wel opgezocht, maar kan die 36600 bpm die jij zegt niet terugvinden. Is het misschien 36000 bph? Dat is nog steeds 10 keer per seconde; ook niet langzaam, maar niet continue :wink:

Boudewijn

bk Schreef:

Beste Malus,

Ik was de Zenith nog niet tegengekomen. Heb hem nu
wel opgezocht, maar kan die 36600 bpm die jij zegt
niet terugvinden. Is het misschien 36000 bph? Dat
is nog steeds 10 keer per seconde; ook niet
langzaam, maar niet continue :wink:

Boudewijn

Hallo Boudewijn,
ik heb me inderdaad vergist, het moet 36.000 bph zijn. Ik begrijp aleen niet wat de zin is van een volledig glijdende wijzer…

Vergeet ook de 10HZ Breguets niet als je een mooi gelijkmatige secondenwijzer wil :wink:

Volgens mij moet je dan op zoek naar een direct of snaaraangedreven secondewijzer want als er een tandwiel aan te pas komt zul je nooit een vloeiende beweging krijgen.

Googlen op direct drive watch of belt drive watch levert best wel wat moois op vind ik.

mvg

@plummernl, bedankt voor de heads up, v.w.b. de Bulova Presicionist (tu)

ticothijs82 Schreef:

@plummernl, bedankt voor de heads up, v.w.b. de
Bulova Presicionist (tu)

Tja, ik had ook liever een Seiko Spring Drive gekocht…Maar ik ben gekke Henkie niet…