📸 Perfecte foto's schieten >> wat is jouw camera opstelling? 📸

Het is dat je erom vraagt :wink:
Wat je hier ziet is een lastig en veel voorkomend probleem. Bij uitvergroten zie je dat de echte scherpte ligt links naast het horloge, daar waar veel contrast is (zwart). De camera zoekt dat meestal op in de auto-stand.
Nu je dit weet kun je anticiperen, maar dat blijft met een telefoon lastig denk ik.

Mooi topic!

3 likes

Er gaat een wereld voor je open als je ziet hoe sommige fotografen hun foto’s in scène zetten

Een Cars placemat had je niet zien aankomen, toch?

64 likes

Dat is nog eens een Leica Bokeh :joy::+1:

1 like

Hoe heb je met jouw iPhone die foto van de zenith gemaakt?? :smirk:

3 likes

Statiefje.

Oh en de button bedien ik met mijn neus :laughing:

10 likes

haha ja het bed misbruik ik er ook geregeld voor.

meestal met dit setje


uiteraard op een statief, tenzij die in gebruik is (ook bed (hoofdbord) als achtergrond)

Ach, alles kan als achtergrond of aanvulling.
Van onderbroeken tot munitie, van bed tot een zwembadje, van kettingslot tot spijkers en schroeven heb ik gebruikt.

11 likes

Wat een tof idee!

1 like

meteen 1 van de betere tips als je horloges op de foto wilt zetten.
Werkt alleen bij gebruik statief.

1 like

Ik hou ermee op… :stuck_out_tongue:

1 like

Had allerlei beelden in mijn hoofd hoe dit gedaan had kunnen zijn :sweat_smile:

1 like

Hahaha het is allemaal niet zo moeilijk hoor :grin::+1:t2:

2 likes

Haha briljant. Mooie foto’s trouwens.

4 likes

Moet nog uitzoeken hoe ik handmatig mijn camera kan instellen. Naast de meeste fotos die ik maak me mijn iPhone X heb ik een Panasonic TZ90. Alleen heeft deze in mijn ogen zoveel functies dat ik totaal niet aan de praat krijg voor mooie foto’s.:grimacing:

Heb wel gelukkig een afspraak staan met iemand die in de fotografie zit om mij een minicursus te geven.:innocent:

2 likes

Hmm, dat is echt flink balen. Je camera geheugenkaartje haal je zeker ook regelmatig leeg? Of misschien gemaakt met de telefoon?

1 like

Van telefoonfoto’s kan ik anders ook goed genieten hoor :smiley:

1 like

Zeker weten! Scherpe foto’s :slight_smile:

1 like

Prachtige foto’s! Thanks voor het delen :slight_smile:.

Een polarisatiefilter is iets wat ik dezer dagen ook maar eens aan ga schaffen. Merk je zelf veel verschil bij het fotograferen van horloges?

1 like

Mooi zeg! Ook tof om de foto ‘behind the scenes’ te zien :wink:

1 like

Wow, dat dit mogelijk is met een ‘simpele’ iPhone! Petje af :slight_smile:

1 like

Dit is het meeste wat ik voor elkaar kan krijgen met m’n telefooncamera, Bij deze was het voornamelijk wachten tot de zon een beetje achter de wolken ging zitten. :grin:

4 likes