📸 Perfecte foto's schieten >> wat is jouw camera opstelling? 📸

Hi medeliefhebbers,

Zelf vind ik het super tof om in mijn vrije tijd mooie foto’s te schieten van onze gemeenschappelijke passie (of obsessie :wink:).

Met welke opstelling schieten jullie je foto’s? Met andere woorden: welke camera, settings, lichtbron en achtergronden gebruik je?

Je hoeft natuurlijk niet per se een dure uitgebreide opstelling te hebben om mooie foto’s te maken, maar degelijk spul helpt er uiteraard wel bij :slight_smile:.

Oja, als je het toch wilt delen, post dan ook gelijk jouw mooiste foto. Dat geeft een goed beeld en is gewoon geweldig om te zien :smiley:

Let me know! :point_down:t2:

Twee foto’s van mijn zelf geschoten favorieten:


@ horlogefreak

39 likes

Prachtige foto’s!

2 likes

Thanks! @TheHerbert :D. Schiet je zelf ook regelmatig foto’s?

1 like

Wit A4tje in de ene hand voor wat extra licht uit een bepaalde hoek.
In de andere hand de camera, uiteraard met een korte sluitertijd.
Statief opstellen ben ik meestal te lui voor :grin:

1 like

Helemaal goed als het werkt!. Heb je een ‘voorbeeld foto’? :smiley:

1 like

Af en toe en van horloges uiteraard :grinning: maar dat is slechts met de telefoon en mag geen naam hebben vergeleken met jouw foto’s :grin:

1 like

Ben gek op mooie foto’s en horloges, heb alleen geen goede camera zelf. Maar kan uren op de bank zitten en foto boeken doorbladeren, en dat hoeven dan echt niet alleen horloge boeken te zijn.
Deze zijn met mijn mobiel gemaakt en kunnen er wel mee door :unamused:

6 likes

Deze foto van mijn Steinhart GMT pepsi 39mm is de beste die ik heb genomen vind ik.
Vooral door de omgeving en de focusheid om het ijs en horloge glas. ( sorry voor mijn niet foto termen)

Foto is gemaakt met een Samsung s8 op foto stand.
Fotoformaat : 16:9
HDR (rijke toon) indien nodig toepassen.
Meer opties heb ik niet aangevinkt.

Oordeel zelf maar!

28 likes

Mooi plaatje!

1 like

Stiekem op bed als het vrouwtje niet kijkt

50 likes


Nou ja, deze dan maar, van m’n NA.
Ik doe meestal maar wat; leg wat neer, schuif wat, leg 't eens anders neer, schiet een paar plaatjes en dan soms zit er wat bij waarover ik wel tevreden ben. Deze is gewoon met de telefooncamera genomen.

8 likes

Nee helaas niet.
Mijn Watch pix map staat op een laptop die gecrasht is en ik had geen back up gemaakt :roll_eyes:
Ik ga kijken of een reparateur de disk nog kan rippen.

1 like

Camera: Canon EOS 6D (full frame)

Objectief: meestal een canon 100mm macro is usm f 2.8L

Lichtbron: vrijwel altijd daglicht, meestal met diffuser. Verder vaak bouncecards, reflectieschermen en polarisatiefilter.

Achtergronden: meestal neutraal witte kunststof plaat.

Ik werk altijd vanaf statief vanwege voorkeur voor lage ISO en kleine diafragma’s. Sluitertijden van meerdere seconden zijn dan geen uitzondering.
Scherpstellen doe ik altijd handmatig.

Wat voorbeelden:

54 likes

Nikon D3200 met standaard lens. Fish-eye en macro voorzetlensje erop en voila.

cda6b297b6cffbaf1f6ba1b94278f1d4ed36dcad_1_690x463

14 likes

Eén van de vele opstellingen/probeersels en een paar foto’s waarvan ik wel tevreden ben.

Camera: Sony RX-100 VA
Telefoon: Samsung S6 (ook Sony dacht ik)

23 likes

Over het algemeen, doe ik niet te ingewikkeld. Horloge op een zwart kussentje, er komt wel ergens licht vandaan en schieten maar. Niet met telefoon maar met spiegelreflex icm macrolens 1:1. Iso maakt me niet zoveel uit. Bij onderstaande foto behoorlijk hoog, omdat ik geen zin had een statief te pakken.

19 likes

Volg. Ben zelf nog aan het oefenen

Ik maar denken dat dit soort stoere foto’s in het bos genomen zijn…

Nikon D90 met Tamron lens


Panasonic DMC-LX100

4 likes

Camera: iPhone 8
Objectief: niet echt nee :smile:
Lichtbron: Uiteraard
Achtergrond: Arbeidersmilieu

Samples:

lang leve insta

47 likes