En zo houden we de hobby in stand
Niet afhaken, ooit zal je het vinden
Wat is de reden van de big date wens? Alleen vanwege de chronowijzer die dan niet door de datum loopt? Of wil je perse deze complicatie?
Die 6 zit niet echt lekker gecentreerd, ik zeg nep… O nee, dit is een ander topic
Ik vind een datum fijn om te hebben en met een 3,6,9 subdial layout is een big date de mooiste optie vergeleken met een datum op 4:30 of door de 6 subdial heen. En omdat bij een big date de chrono wijzer niet door de datum heen gaat zoals bij de tag die hierboven gepost is.
Op zich een mooi horloge, met redelijk goede specs, looks en prijs. Het datumvak op 4,5 uur vind ik inderdaad geen succes.
Movado Datron, hij is er ook in andere versies. Het origineel is uit de jaren 70
Test of the Movado Datron Chrono Automatic | The Watch Observer
Geen idee of hij al genoemd is maar deze “checked alle hokjes”:
Omega Speedmaster Mitsukoshi mod.
Echter geen idee waar die momenteel voor gaan… plaatjes zijn lastig te vinden.
Ik zou zelf voor deze gaan dan Bucherer Heritagr bicompax Annual . Die is in verschillende uitvoeringen te vinden voor tussen de 7 en 10k
Ik wou dit topic volgen maar ben bang dat ik hem per ongeluk gevlagd heb
Zou sterk zijn, want je moet een reden aanvinken waarom je vlagt.
Geen big date. Dus valt af
Veel aanbevelingen, dank daarvoor, alleen nog steeds net niet helemaal wat ik zoek want geen 12 uur big date en bij voorkeur stalen tachymeter bezel.
Ik denk dat ik wat zoek eigenlijk gewoon een panda speedmaster prof is met een big date.
Mocht iemand nog meer aanbevelingen hebben hoor ik het graag.
Geen big date, maar een datumloupe
Deze stond in mijn lijst voordat ik mijn speedmaster date kocht. Maar dan zonder Tiger op de dial. Toch voor de speedmaster gegaan ook vanwege de loupe en dat ie wat lomper is.
Misschien iets zelf (laten) knutselen?
Geld genoeg over om wat trailor made van te maken
Dat heb ik overwogen en een aantal sites bezocht maar het zijn of fabrieken in china waar je meer dan 1 horloge moet afnemen of websites met samengestelde pakketten die niet zijn wat ik zoek.
Ah shit, overheen gelezen