Perfecte horloge gezocht

Beste forumleden,

Na een tijd gezocht te hebben naar het perfecte horloge begin ik te denken dat het horloge wat ik zoek niet bestaat.
Ik heb op het forum geen topic kunnen vinden waar leden specificaties kunnen delen om het horloge te vinden waar ze naar op zoek zijn dus ik dacht ik maak er zelf een in de hoop dat ik ga vinden waar ik naar op zoek ben.

Type: Chronograaf met subdials op 3,6,9 en big date op 12
Afmeting kast: max 42mm
Materiaal kast: staal
Materiaal band: staal*
Uurwerk: mechanisch
Lunette: staal* met tachymeter
Wijzerplaat: panda
Wijzers: zwart, wit of zilverkleurig
Uur markering: stick*
Budget: max 10.000 euro*

Alles waar een * bij staat is een grote voorkeur maar geen vereiste.

Merk geschiedenis en dergelijke maakt mij niet uit (met uitzondering van fashion horloges) zolang het horloge kwalitatief goed is gebouwd.

Het horloge dat tot nu toe het dichtst in de buurt komt is de Parmigiani Fleurier Tonda GT maar deze is zonder tachymeter en over het budget

Eens zien of jullie iets weten wat ik over het hoofd heb gezien en bij voorbaat dank voor de hulp.

groeten,
Jelmer

2 likes

Ik zoek ook nog altijd het perfecte horloge.
Maar ben bang dat ik die nooit zal vinden !!

2 likes

en dan mooie stalen band los kopen

24 likes

Ik vind het een mooi horloge maar omdat het geen big date is gaat de chrono wijzer dwars door de datum heen. Dat vind ik niet mooi en daarom viel dit horloge af.

Maar bedankt voor het meedenken.

2 likes

Dat is reverse panda. Wel mooi trouwens

Deze Heuer

Er is ook een Zodiac versie gemaakt , volgens mij heeft die het zelfde uurwerk. (Valjoux 72C )

Anders deze gevonden : Armand Nicolet M02 Chronograph. Volgens mij met Sellita SW330 ( ETA 2893-ish)
afbeelding
Deze heeft Tachymeter op de lunette staan maar dat zie je op deze foto niet goed.

Anders ga ik vervelend doen maar de date onderop is ook een goede optie :
Glashutte Original Senator Chronograph Panorama Date White ( een van mijn grails ) :heart_eyes:

16 likes

Als ik dan toch mag meedenken
Met een budget v 10000 zou ik toch naar een juwelier gaan en kiezen v nieuwkoop .

Dus bij deze onmiddellijk te vinden , ja toch .

Snel klaar, het perfecte horloge bestaat niet wat mij betreft, altijd wel iets wat net even minder is.

1 like

Omega Speedmaster?

Die heuer is wel erg gaaf, had eigenlijk niet eens aan horloges gedacht met maand en dag in het midden met pointer date. En omdat de zoektocht wat moeilijker werd was ik ook al aan het kijken naar iets andere variaties en kwam toen ook al uit bij GO maar dan de seventies chrono. Al met al een aantal opties om in gedachte te houden.

Dank

Geen big date op 12 en heb op dit moment al een speedmaster date panda maar merk dat het een mooi horloge is maar nog niet helemaal wat ik zoek. En hier zal ik wel wat mensen boos mee maken maar een speedmaster prof vind ik nogal saai met uitzondering van de panda uitvoeringen.

Ik weet toevallig precies wat ik wil dus als er een horloge bestaat met de specs die ik heb opgegeven komt het er wel op neer.

Sorry ik snap niet helemaal wat je advies is?

Deze heb je eventueel op het oog :man_shrugging:t3:

3 likes

Is deze Carl F Bucherer eventueel ook een optie?

9 likes

Is dit niet wat?

Budget beetje oprekken. :smiley:

11 likes

Is die niet geweldig dik? Maar lijkt te voldoen aan de vraagstelling.

1 like

Tot nu toe is dit inderdaad degene die het dichtst in de buurt komt in staal. Erg mooi horloge maar zoals al eerder gezegt geen tachymeter bezel en wat boven mijn budget

1 like

Ik kan het budget wel wat oprekken maar in dit geval denk ik niet dat het nut heeft om de prijs op te zoeken :rofl: en ben naar iets op zoek wat iets sportiefer oogt. Wel prachtig horloge

1 like

Als de maand aanduiding daar niet zou zitten wel.

1 like