Perigaum 1972

Denk erover om deze te kopen
Het is een Automatisch uurwerk 35 jewels
Afmeting kast 43 mm (zonder kroon) en band 24 mm, dus een redelijke grote klok.

Heeft iemand meer informatie of ervaring met dit merk?

lees dit draadje over Perigaum maar even van verleden jaar,
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,26376,26376#msg-26376

Dankjewel André, Ik had de zoekfunctie wel gebruikt maar er werd niets gevonden.
Het draadje komt me weer bekend voor… Nu twijfel ik wel want de horloges zijn nu afgeprijsd van € 550,-- naar € 230,-- en ik vindt ze er voor dat geld wel mooi uit zien maar gezien het draadje van 2006… :frowning:
Kish verkoopt de horloges (via internet) hier had ik goede ervaringen mee met de aanschaf van een Tauchmeister.

André, ik zag net dat bij de zoekfunctie de instelling op 30 dagen stond, dat werkt dus niet…

Ik vind het een hoop geld voor een Chinees uurwerk.
Dit soort uurwerken zie je bv ook bij Alpha (www.alpha-watch.com). Maar dan voor ong. 50 euro…

Groeten,

Stefan

Perigaum heeft wel een mooier afwerk gehalte.
Maar +/- 200 euro is toch een nette prijs voor een mooi horloge.

Daar valt ook wat voor te zeggen idd Patrick,
De prijzen voor horloges met een Valjoux 7750 verschillen ook van een paar honderd tot een paar duizend euro tenslotte…

Groeten,

Stefan

Het is geen vermogen, maar ik vind het toch wel wat veel voor een Chinees uurwerk.

Misschien is het wel net zo’n goed uurwerk als in de Alpha ?? :wink:

Dit exemplaar maakt deel uit van de zgn Chinese “25 Dollar” watches (vooral verkocht via internet veilingsites, waar de verkopers zich voor niks schamen en de prijzen onwaarschijnlijk hoog proberen op te drijven ten koste van onschuldige en vooral onwetende kopers).
Als je ze mooi vindt dan zijn ze de prijs waard die je ervoor wil geven, maar weet dat de echte marktwaarde van dergelijke horloges schommelt tussen 30 en 80 Euro (afhankelijk van het model en vooral de kwaliteit van het horlogebandje).

Groetjes.

Voor een mooi horloge wel :slight_smile: :slight_smile:

sorry, moest iets hoger staan als reactie op Patrick

Ik ben al overtuigd… geen chinees klokje…:stuck_out_tongue: