Perigaum?

Ik vroeg mij eens af wat de ervaringen zijn met de modellen van Perigaum.
Op de wat “duurdere” modellen hebben ze volgens mij een Valjoux uurwerk. Nu ik geen kenner of techneut ben, ben ik toch erg benieuwd hoe deze horloges kwalitatief zijn.

Wat ik verder nog zag, is het grote prijsverschil. Op de site van Perigaum (
http://www.perigaum.com/
) staan modellen met een adviesprijs van rond de 600 Eur, terwijl die bij de handelaren nog geen 200 Eur moeten kosten :S
Iemand een idee hoe dat kan?

Het doet me denken aan de bekende internet merken zonder enige geschiedenis en Chinese makelij. Geen probleem als de prijs maar goed is vergeleken met de kwaliteit. Het prijsverschil kun je dus verklaren omdat ze op de website de indruk willen wekken dat het echt iets waardevols is. Ze trekken alles dus gewoon uit hun reet en willen op deze manier snel cashen. Apogaum en krug baumen zijn denk ik wel de meest beruchte merken dat is echt oud ijzer. Zoek eens op Ebay naar Trias, dat ziet er precies hetzelfde uit maar dan wel voor een eerlijke prijs verkrijgbaar (50 euro). Ik ken dit merk verder dus niet het is alleen mijn indruk. Ik moet wel zeggen dat de website nogal mooi in elkaar zit voor zo’n merk :slight_smile:

Wij verkopen het merk Perigaum via onze website. Het is inderdaad een relatief onbekend merk dat zich kan scharen bij merken zoals Trias, echter is de kwaliteit van Perigaum beter dan Trias. Tot heden hebben wij aardig wat Perigaum horloges verkocht en geen enkel exemplaar retour gekregen, dat is met merken zoals Krug Baumen en Trias wel anders.
Perigaum; leuke horloges voor een leuke prijs.

Ik wil niemand zijn handel afkraken maar als ik zo op de bensontrade website kijk ben ik niet zo overtuigd van de prijzen. Het lijkt inderdaad net wat “luxer” te zijn afgewerkt als Trias alleen de prijs is ook 3/4 keer zoveel. Voor 200 euro verwacht ik eigenlijk wel saffier glas en een Eta of Unitas bij zo’n goedkoop merk en geen saffier glas coating op mineraal glas en een Chinese binnenwerk. Trias heeft ook “zwitserse” modellen tussen de 100/200 euro met een hele mooie Unitas erin en prima afwerking, schijnbaar door Zeno gefabriceerd.

Zoek de verschillen, bij de kijkshop met 5 jaar garantie, 80 euro. De kast is een wat ander model maar duidelijk hetzelfde binnenwerk. Dat komt echt uit dezelfde fabriek rollen met hier en daar misschien een iets (enkele euro’s) duurdere optie.

250 euro

Als ik dan naar dit mooie merk kijk , bekend in de horlogewereld, Duitse fabricage, eta binnenwerk, eventueel saffier glas dan weet ik wel waar ik 200/250 euro aan wil besteden. Misschien niet veel fratsen en wijzertjes maar wel topkwaliteit.
http://www.archimede-uhren.de/EN/Collection.htm

Nog 1 van de kijkshop, 80 euro is een uitermate nette prijs overigens. Alleen zijn de lederenbandjes van echt waardeloos plastic, koop voor 10/20 euro een nieuwe en je bent klaar.

Hoe kan Perigaum zich meten met de bekendere merken als Tissot, Seiko, Citizen, Breil als het gaat om kwaliteit en gebruikte materialen?

[mijn mening]
Ik vind het wel raar dat fabrieken een veel hogere prijs adviseren dan wat die dingen op de markt werkelijk waard zijn. Is dat misschien om het idee te wekken dat je status kan kopen? :S (ter info: status koop je niet, dat heb je :smiley: )
[/mijn mening]

Ik moet zeggen dat ik tijdens het bekijken van de website van Perigaum toch wel één of twee keer een goed gevoel kreeg van de horloges die ze hebben. De modellen zijn over het algemeen “sterk geinspireerd” op modellen van andere merken (laat ik netjes blijven) maar het ziet er allemaal erg goed uit. Aan de hand daarvan heb ik een vraag aan meneer Benson:

Ik neem een voorbeeld, de Perigaum Heritage die qua zien mij zeer aanspreekt.

Dit horloge (op internet bij online winkels te krijgen rond de 200 euro) met mechanisch automatisch uurwerk, wekt de indruk een zeer uitgebreide kalenderfunctie te hebben. Is het zo dat de dag, weekdag, maand en jaar automatisch verspringen of moet je dit dagelijks zelf doen met drukkertjes? En tot hoe ver loopt de jaaraanduiding en verspringt deze uit zichzelf of moet je hier een knop bedienen? Ook lijken de jaartallen aan elkaar te zitten (dus 0 en 6 aan elkaar) is dit correct?

Als ik verder lees hoe het horloge in elkaar zit en wat je er bij krijgt… prachtig hoor! Maar benieuwd naar uw antwoord.

De uren en dagen verspringen vanzelf, de maand uiteraard ook maar het horloge kan helaas geen rekening houden met de lengte van verschillende maanden waardoor men in sommige maanden zelf de datum dient aan te passen.

Het zijn leuke horloges voor deze prijzen, echter vergelijk het niet met Seiko, Citizen, Rolex of andere bekende merken.

Seiko, Citizen en Rolex ? sinds wanneer worden die in een adem genoemd ? :stuck_out_tongue:

Sinds 20/07/2006 18:57 :slight_smile: Meer in de vorm van bekende merken met een goede reputatie. Zoals in het rijtje; Dacia t.o.v. Ford, Mercedes en Porsche.

Gaat de big date niet door tot 39->00 ? Ik heb dat ook weleens gezien.

Dat vind ik op zich heel erg netjes, zeker gezien de prijs. Dat de maand niet met 28, 29, 30 of 31 dagen rekening houdt vind ik tot daar aan toe, dat kom je maar weinig tegen. Het jaar is neem ik aan echt handwerk?

Het jaar is inderdaad handwerk, en loopt effectief tot 2011.

Maar eens een mooi verlanglijstje gaan maken dacht ik zo :slight_smile:

Euhhh Perigaum : Dacia vs. Seiko, Citizen, Rolex : Ford, Mercedes, Porsche :S

[autogeneuzel]
Ik zit toch liever in een auto uit het rechter rijte :slight_smile:
[/autogeneuzel]

Slogan van Seiko is volgens mi iets als: “Your watch tells who you are”

Nog even een kleine toevoeging betreffende de vraag van Henrik; de jaaraanduiding loopt tot 2011 en dan dient de schijf vervangen te worden. Op deze manier kan men nog vele jaren van het uurwerk genieten.

wat in onze wereld als status wordt gezien is volgens mij in 90 van 100 gevallen wel te koop. maar goed dat is slechts mening.

Wat geeft status? Mooi groot huis? dure auto? de lengte van je …

hou zo’n chineesje het wel uit tot 2011 ???

[geintje]

Wel als je hem op 31 december 2010 koopt :smiley:

[/geintje]

en dan nog…

ik heb er wel geen ervaring mee , maar als ik ze zo bekijk vind ik het niet echt iets wat ik snel zal kopen.
maar het kan natuurlijk altijd voor komen dat als ik ze in het echt zie helemaal te gek vind.
al kan ik me dat moeilijk voorstellen

joost