Beste HF vrienden, onlangs kom ik dit tegen, niet dat ik hem graag wil hebben maar ben gewoon benieuwd naar jullie mening. Is dit de moeite waard of kan je VDK beter links laten liggen?
Volgensmij is Christiaan v.d Klaauw toch wel een van de parteltjes van de Nederlandse horlogemakers. En hebben ze gemiddeld veel duurdere producten zelfs. Dit is even kort uit mn hoofd zonder te zoeken. En er zijn mensen met veel meer kennis op dit forum. Die dit specifieke wss goed kennen.
44 mm voor een klassiek horloge zoals dit is sowieso niks vind ik. Persoonlijk vind ik 40 of 41 daar wel echt de max. Volgens mij Is CvK wel een erg goed merk inderdaad.
Goed merk met volgens mij meerdere eigenaren van een stuk hier op het forum, echter is 44mm mij ook echt te groot voor zoān klassiek horlogeā¦
Ik zou me sowieso niet zo snel laten leiden door dit soort koopjes, koop lekker wat je echt mooi vindt.
Als je brede polsen hebt dan kun je het overwegen.
Ik zou zeggen, verdiep je eens in het merk.
Weet wel iets van het merk van wat ik had gelezen in de jaren 90. Of men ook zo goed in eeuwigdurende kalender is ? Het is best goedkoop voor een horloge met zo een functie.
Tsja, dan zou ik nog even verder lezen. Een horlogemaker die ook een volledig werkend planetarium in een horloge kan bouwen is vast in staat om iets relatief āsimpelsā als een perpetual calendar te bouwen.
Dat valt nou ook wel weer mee, een ander Nederlands āhuismerkā, Frederique Constant doet het voor minder.
Voor om en nabij de ⬠9000
Schitterend horloge! Wel een opmerkelijk verschil in prijzen zeg. Stelt S&C nou willekeurig de listprijs vast of loopt die korting gewoon uit de Klaauwen?
Tja dat is maar waar ook! FC heeft wel Nederlandse oprichters, maar verder gewoon gezeteld in Zwitserland geloof ik.
Daar heb ik idd te weinig kennis van.
Ja vind ook al opmerkelijk, grote merken zullen dit niet toestaan.
Dat las ik ergens jaš
Trouwens bij dit soort kleine manufacturen, vrees ik soms voor de continuĆÆteit. CvdK was toen ook lid van AHCI,er waren geloof ik wel leden verdwenen van het toneel.
Het komt inderdaad wel een beetje raar over ja. Ik ben benieuwd hoe Van der Klaauw er zelf over denkt. Is hij actief hier?
Nee & ook als sinds jaren niet meer in het bedrijf. We zien hier continuĆÆteit in actie, dus.