Perpetual kalender. Jaartal aanpassen?

Heb een mooie iwc perpetual kalender op het oog, maar het horloge laat 2005 zien… Volgens mij moet deze dan terug naar de fabriek om op 2019 te krijgen… Of is er een goedkopere oplossingen?

De wijzers 10220 rondjes vooruit draaien :grin:

6 likes

Lukt je met 5110

Dan mag het horloge als nog naar de fabriek voor een servicebeurtje :sweat_smile:

1 like

Beter achter lopen dan voor.
Want dan moet je echt wachten tot alles weer klopt.

hahaha weet je wat nog de grootste grap is, waar ik vandaag achter kwam.
Er zit altijd zo een glazen buisje bij met een rood dopje erop. Daarin zit een onderdeeltje die je in 2200 ofzo moet vervangen, waardoor het weer correct loopt tot 2499 (weet niet of de jaartallen exact kloppen, maar het gaat om het idee :smile:).

Maar niemand een idee of dit mogelijk is?

4 likes

Tja inderdaad wat een onzin
Gaat er denk om dat ie het kan, maar je hebt er geen zak aan :joy:

1 like

Hetzelfde geldt voor zo’n super accuraat kwartsuurwerk. Bij de wisseling van zomer- en wintertijd of tijdzones moet je hem immers ook weer op tijd zetten.

2 likes

Een IWC met de kalender op 2005 zou in mijn ogen zeker een onderhoud mogen hebben. De olie is dan sinds de productie rond 2003 [ referentie 5021 vermoed ik, of een Da Vinci die nog ouder zal zijn ] niet meer vervangen. De kost € 1360,- inclusief 2 jaar garantie. Dan worden er ook direct een aantal technische verbeteringen ingebouwd / aangepast.

2 likes

Ik ken het kaliber niet, maar je gaat er waarschijnlijk niet mee wegkomen om de wijzers te verwijderen en juist te zetten? :slight_smile:

Absoluut geen wijzers afnemen… kan op een andere manier.

We schrijven het jaar 2200:

Zeg, weet jij waar onze over-over-over opa dat glazen buisje met dat rood dopje er op, gelaten heeft?

2 likes

:thinking::thinking:

Volgens mij, is wat geweest is voorbij. En wat in de toekomst ligt moet nog gebeuren.

Dus als je horloge voor loopt zet je hem stil tot het juiste moment. Staat je horloge achter op 2005. Dan moet je hem maar aan een moslim geven. Die hebben volgens hun eigen kalender dan nog een 600 honderd jaar wacht tijd tegoed maar wij zullen nooit weer een 2005 tegen komen. Daarom gaat alles van uit China naar de rest van de wereld. Die lopen dik 2700 jaar voor volgens hun eigen berekening.

:rofl:sorry ik heb wat meel gebruikt in mijn dinner. Een rouxje gemaakt.:sunglasses:

Back to the future !!!

Grand Seiko had mooie quartz uirwerken waarvan je de uurwijzer apart van de rest voor- of achteruit kon zetten. Maar die functie is vervallen bij de lancering van het 9F uurwerk, dat weer andere mooie dingen had zoals dual pulse, anti backlash, en 50 jaar geen onderhoud.

Die PPC modules van IWC schijnen sowieso best storingsgevoelige dingen te zijn. Ik zou er ver van wegblijven.

Super concurrerende prijzen bij IWC :innocent:

1 like

De latere modellen met kaliber 51614 zijn best goed en volgens mij niet meer zo gevoelig als de oudere series. Ze hebben diverse aanpassingen gedaan.

Het ligt voor een deel ook aan de drager, bepaalde mensen die zich zo’n horloge kunnen veroorloven denken dat ze er dan, voor dat geld, alles mee kunnen doen :hammer:

1 like

:astonished: gloep …

Eerste keer instellen / afstellen van de kalender is zelfs gratis / service. Voorwaarde is wel goed functioneren van het uurwerk en zijn parameters