Perpetual

Met recht een perpetual: keurig van de 29e februari naar de 1e van maart.

8 likes

Keurig! Helaas heb ik mijn Rolex Sub handmatig moeten verstellen :grinning:

HaHa Seiko natuurlijk :+1:

Dan stond die goed afgesteld. Ik heb het gisteren nog laat in de middag gedaan met de Eco Drive…

En dat ging dus gelukkig ook goed:

Eco Drive leap year chance

1 like

Seiko…need I say more!

Blijft een ‘rich men’s Seiko’, maar dan zonder al het goede :slight_smile:

4 likes

Heerlijk, die van mij ook!

Timex heeft toch wel leuke gadgets vinnik
lume + indiglo

Mijn Tissot perpetual (Quartz) lag nog in zijn mandje. Ik was een paar dagen weg en zag vandaag dat 'ie de schrikkel keurig passeerde. .

2 likes

M’n monster moest ik ook handmatig verzetten. Maar m’n SmartBand wist moeiteloos de sync v m’n smartphone op te vangen, en m’n gpw1000 heeft gedaan wat ie moest doen.

Hier heeft de Tissot perpetual calendar quartz het ook netjes gedaan :slight_smile:
Toch wel erg handig zo’n perpetual…

Mooi, he? Niet dat het dramatisch is om eenmaal per vier jaar 20 seconden ‘werk’ te hebben, maar ik vind de techniek verbazingwekkend. Ik draag vrijwel altijd een automaat, maar als het eind van de maand op een zondag valt, blijf ik in ieder geval tot 24/00 uur op, houd de Tissot bij de hand en zie dan de datum, de week en de dag verspringen. Volop beweging op de wijzerplaat. Dat was in januari 2015 het geval en in januari 2016. Noteer maar vast 31juli in je agenda :grinning:

Haha nou ja niet alleen met een schrikkeljaar is het handig, eigenlijk iedere maand die geen 31 dagen heeft.
Hoewel ik de automaten hier het iedere keer moet verzetten als ik ze om doe…

Ik zal 31 juli in de agenda zetten :slight_smile: En eens een keer de Tissot bij de hand houden rond middernacht… Heb de datum überhaupt nog nooit zien overspringen.

1 like

Ziet er idd cool uit!
O.k., o.k., dan zet ik die ook nog wel op m’n wishlist. Kan er ook nog wel bij… :confused:

Een perpetual calanderhorloge toegevoegd aan de lijst! :grinning:

1 like