Perrelet horloge

hallo allemaal,

ik ben pas begonnen met de verzameling van oude en nieuwe automatic horloges.
ik ben van plan om een perrelet automatic aan te schaffen van het type turbine XL
het horloge is particulier en daarom wil ik vragen, weet iemand van jullie hoe ik een origineel perrelet horloge kan onderscheiden van een replica? want ik zou niet graag geld uitgeven voor een namaak, maar mijn kennis laat het niet toe om de verschillen te kunnen onderscheiden. U laat maar iets weten!

Bart.

papieren, doos, garantiebewijs, aankoopnota aanwezig?
Waar heeft de verkoper het horloge gekocht?
Model is nog vrij nieuw m.i., dus dat zou er in elk geval bij moeten zitten.

Of hier eens kijken:

http://www.chrono24.nl/perrelet/index.htm?dosearch=true

Ik denk dat je je weinig zorgen hoeft te maken. Dit is geen merk dat op grote schaal wordt nagemaakt.

Han

ff naar de AD vóór de aankoop: bv Harry Tromp in A’dam.

Mooi horloge, in welke kleuren? Ik denk overigens niet dat hier neppers van in omloop zijn.

Natuurlijk zijn hier neppers van in omloop, kijk dus maar goed uit! Ik ga géén links plaatsen hier. Maar wanneer je je fantasie gebruikt heb je zo beet op Google :X

dank u wel voor jullie reacties.
ik kan dit horloge kopen voor 350€ en het is maar een jaar oud! het zou gaan om een perrelet turbine XL. beetje verdacht toch?..

De nieuwprijzen begonnen vanaf 4400 euro dus bedenk zelf maar
of een horloge van een jaar oud dan 350 euro kan kosten.
Lekker aan je neus voor bij laten gaan.

ja ik weet het. maar hij beweert dat het een origineel exemplaar is dat voor de helft van de prijs werd aangekocht en nu voor 350€ de deur uit mag. ik heb net ook al een foto naar Juwelier Harry Trompf gestuurd in A’dam. benieuwd wat er uit de bus komt! Hartelijk dank voor jullie hulp.

horlogefreak71 Schreef:

ja ik weet het. maar hij beweert dat het een
origineel exemplaar is dat voor de helft van de
prijs werd aangekocht en nu voor 350€ de deur uit
mag. ik heb net ook al een foto naar Juwelier
Harry Trompf gestuurd in A’dam. benieuwd wat er
uit de bus komt! Hartelijk dank voor jullie hulp.

Aan een foto kan hij je echt niet vertellen of hij echt is. En als het te mooi om waar te zijn is gewoon laten gaan.

Zelfs al heeft hij hem voor de helft gekocht is het wel zeer barmhartig dat hij nu voor een zacht prijsje weg mag. Mist de man een hersencel? Voor 2000 euro was het nog een koopje. Ik snap wel dat je hem graag voor die prijs wil hebben maar ik denk dat je een beetje de realiteit uit het oog verliest.

Alle merken worden nagemaakt. Zelfs de Casio F91W die je voor een 10 euro echt kan kopen. een nepper is dan de helft.

dit is de link waar het horloge op staat.

Bij dit soort prijsverschillen altijd hard wegrennen en niet meer terugkijken. Je kunt immers ook geen Rolex voor 350 euro kopen.

horlogefreak71 Schreef:

http://nl.kapaza.be/oost-vlaanderen/horloge-van-me
rk-perrelet-59840515.htm
dit is de link waar het horloge op staat.

Nou dat is meteen duidelijk. Die wijzers die erop zitten zijn al anders dan het origineel.

Hier is het makkelijk te zien. De nepper heeft een soort flieger wijzers en de echte heeft wijzers meer in de vorm van een zwaard.

Bandaanzet klopt ook niet, de index-getallen, tekst ‘automatic’, te veel om op te noemen… Je moet wel héél erg verblind geweest zijn door de lage prijs.

Zoals ik al zei, oppassen! Koop deze nepper niet, en verbreek ieder contact met die oplichter.

Hij verkoopt ook een TAG Carrera voor €125,-

Kóópje :D:D

tjvreeken Schreef:

Hij verkoopt ook een TAG Carrera voor €125,-

http://nl.kapaza.be/oost-vlaanderen/horloge-van-me
rk-carrera-59840312.htm

Kóópje :D:D

Gelijk doen. Zeker als de verkoper er een goede reden voor heeft en zegt dat het een echte is :D:+.

Bewust foto’s van grote afstand. En wazig! Liggen laten. Duidelijk nep. Zeker aan die Perrelet klopt een heleboel niet zoals al eerder aangegeven.

Wijzerplaat, wijzers kleuren, teksten. Indexen, bandaanzet

Foto geleend van ablogtoread

dank u wel voor de vele reacties!
het is dus duidelijk! ook juwelier Harry Trompf bevestigde me al dat dit een replica
was en geen origineel horloge.
zo zie je maar dat er beter eerst advies aan kenners kan gevraagd worden vooraleer ik domme dingen doe!
hartelijk dank en tot ziens,

Bart.