Peter Blake bracelet ipv rail bracelet

Kan dit of kan dit niet?

Ik ben nu reeds een jaar in het bezit van mijn seamaster 300m professional 2531.80.

Ik weet dat de meningen verdeeld zijn over dit horloge maar ik draag hem met plezier en daar gaat het om.

Vooral de combinatie tussen de wave dial, skeleton hands en de rail bracelet zorgen er voor sommigen voor dat het horloge te druk oogt.

Over de dial en wijzers ben ik zeer tevreden, al moet ik toegeven dat de bracelet mij bij momenten ook te druk oogt.

Ik twijfelde een tijdje om het horloge in de verkoop te zetten en een Black Bay 58/sea dweller 16600 aan te schaffen. Één van deze komt er zeker ooit nog, maar m’n seamaster verkoop ik er liever niet voor.

Dus zit ik met het idee om de bracelet te vervangen.

De bracelet op een Peter Blake Seamaster vind ik zeer geslaagd.

(Foto credit: insta @jestacey)

Nu kwam ik een gephotoshopte afbeelding tegen op het web met deze combi.

Dit zou het dan moeten worden.

Heeft iemand een idee of dit zou lukken?
Indien niet, zijn er andere opties?
En zo ja, welke referentie heeft de passende bracelet?

Alvast bedankt om dit te lezen en voor de eventuele hulp.
Groeten Andy

3 likes

Volgens mij valt dit wel mee en blijft dit een populair horloge. De andere band past er prima op, al had ik het origineel gehouden.

Edit: qua fit weet ik het niet trouwens, maar als het model op de Blake past, dan past-ie ook op de 300.

2 likes

Ik heb hem ook. Maar de originele band vind ik juist zo mooi! En dat hou ik ook zo!

1 like

Zou ze graag beide bezitten, zo kan ik wat afwisselen

Ah ja, dat kan. Wel beetje van hetzelfde. Een omega rubberen band is gaaf om mee te wisselen. Dan heb je door 2 banden echt 2 verschillende horloges. Gewoon een suggestie.

2 likes

Past.
Het is de 1610 930 band.

Mika

10 likes

Het is de bedoeling om nog een donkerblauwe tropic strap te proberen die normaal op een meraud Bonaire past. Ik had hierover reeds contact met Stijn van Meraud. Dit komt waarschijnlijk wel in orde bij de volgende GTG. En ik kijk nog wat rond welke nato er best op past.

Technisch is het zeker mogelijk, maar visueel wringt het volgens mij een beetje. Ik ben die combinatie tramrails met Bond zo gewoon. Maar het is jouw pols, jouw smaak.

De Blake werd elders wel soms aangeboden met tramrails dacht ik.

1 like

Zeker een leuk idee! :+1:t2:

1 like

Past volgens mij ook. In t verre verleden de Peter Blake versie ook met tramrails in de verkoop gezien.

Maar zelf vind ik die tramrails juist zo kenmerkend en mooier om de pols vallen dan de Peter Blake band. T lijkt haast n armband.

Overigens vind ik de non american cup versie met opgelegde indexen en logo nog een stuk mooier.

1 like

Vind het erg mooi horloge met een belachelijk lelijke bracelet .
Dus ik zeg als het past per direct doen, echt zoveel mooier dan het origineel .

1 like

De Seamaster is nooit m’n kop thee geweest omdat ie inderdaad zo druk is, maar de coup de grâce is toch echt die jaren-90 Link-achtige band. Als je die band er af zou halen en voor die Peter Blake zou gaan, of je zou er een mooi vintage leertje op doen, of een totaal effen NATO (geen patroon, want druk), dan wordt het allemaal zowaar erg goed te pruimen. Ik sluit me bij @anon53002072EV aan.

Sterker nog, ik zou een stap verder willen dan de band die je noemt: Gewoon een solid oyster band, brushed, zonder gepolijste segmentjes op de middenschakel.

Bestaan die?

Zo nee, dan zou ik het direct doen. Knapt het van op, van wat @Mika laat zien.

2 likes

Ken je da eteh dan?

Halleluja man! :laughing:

1 like

Hij hoort er inderdaad bij, maar ik zou hem graag eens een tijdje op de andere dragen.

Misschien heb ik gewoon nood aan een extra horloge met oyster bracelet.

Dan hou ik deze op de rails en kan ik afwisselen :sunglasses:

Iedere reden is een goeie om een nieuwe aanschaf in 2020 te rechtvaardigen :wink:

Echt ? Een genadeloze klassieker! En lekker op de originele band houden.

1 like

Schijnt ook nog mogelijk te zijn.
De 1574 898 van de Omega AT.

Mika

6 likes

Kijk. Da’s strak. :+1:

:rofl: Hahahaha… Niemand heeft hier nood, we hebben een probleem, dat wel.

Waarom niet de meer vintage ogende seamaster met skinny bezel? :wink:

1 like

Verrassend gaaf.

3 likes

Ik zou voor de Peter Blake band gaan. Dat is wat mij betreft de mooiste combi

2 likes

We hebben idd een probleem, maar er zijn ergere dingen.

Als ze nu deze eens opnieuw uitbrengen ipv de 982 verschillende speedmasters

1 like