Ik weet dat de meningen verdeeld zijn over dit horloge maar ik draag hem met plezier en daar gaat het om.
Vooral de combinatie tussen de wave dial, skeleton hands en de rail bracelet zorgen er voor sommigen voor dat het horloge te druk oogt.
Over de dial en wijzers ben ik zeer tevreden, al moet ik toegeven dat de bracelet mij bij momenten ook te druk oogt.
Ik twijfelde een tijdje om het horloge in de verkoop te zetten en een Black Bay 58/sea dweller 16600 aan te schaffen. Één van deze komt er zeker ooit nog, maar m’n seamaster verkoop ik er liever niet voor.
Dus zit ik met het idee om de bracelet te vervangen.
De bracelet op een Peter Blake Seamaster vind ik zeer geslaagd.
Ah ja, dat kan. Wel beetje van hetzelfde. Een omega rubberen band is gaaf om mee te wisselen. Dan heb je door 2 banden echt 2 verschillende horloges. Gewoon een suggestie.
Het is de bedoeling om nog een donkerblauwe tropic strap te proberen die normaal op een meraud Bonaire past. Ik had hierover reeds contact met Stijn van Meraud. Dit komt waarschijnlijk wel in orde bij de volgende GTG. En ik kijk nog wat rond welke nato er best op past.
Technisch is het zeker mogelijk, maar visueel wringt het volgens mij een beetje. Ik ben die combinatie tramrails met Bond zo gewoon. Maar het is jouw pols, jouw smaak.
De Blake werd elders wel soms aangeboden met tramrails dacht ik.
De Seamaster is nooit m’n kop thee geweest omdat ie inderdaad zo druk is, maar de coup de grâce is toch echt die jaren-90 Link-achtige band. Als je die band er af zou halen en voor die Peter Blake zou gaan, of je zou er een mooi vintage leertje op doen, of een totaal effen NATO (geen patroon, want druk), dan wordt het allemaal zowaar erg goed te pruimen. Ik sluit me bij @anon53002072EV aan.
Sterker nog, ik zou een stap verder willen dan de band die je noemt: Gewoon een solid oyster band, brushed, zonder gepolijste segmentjes op de middenschakel.
Bestaan die?
Zo nee, dan zou ik het direct doen. Knapt het van op, van wat @Mika laat zien.