Petrus stelt zich voor.

Welkom en veel plezier op HF! En 'n Seiko is altijd goed! Succes met het vinden van jouw perfecte Seiko!

Welkom komt vast goed met de zoektocht

Van harte welkom :clap:

Welkom en veel plezier op ons mooie Forum.

Dag Petrus
Welkom op het forum
Succes met je zoektocht, maar dat gaat zeker lukken hier!

Wat een titel. Ik verwachtte een grap over de hemelpoort. Schitterend. Welkom Petrus!

1 like

Welkom en veel leesplezier hier.

Deze twee vind ik wel aardig, al heb ik een voorkeur voor een mooie leren band.

Witte wijzerplaat met rode accenten (Diameter 37mm, Dikte 11mm) inclusief roestvaststalen kast
Powered by Japan Cal.7S26, 21 jewels automatisch mechanisme met transparante achterzijde
Schitterende mat/glanzend gepolijste roestvaststalen kast
Dag en datum aanduiding
Fluorescerende wijzers en uurmarkeringen
50 meter waterresist
C-thru bodem met zichtbaar uurwerk
Geschroefde kast en tweevoudige klem met quick release
Met originele Seiko-tags

Chique witte wijzerplaat (Diameter 37mm, Dikte 11mm, Bandmaat 210mm) inclusief roestvaststalen kast
Powered by Japan Cal.7S26, 21 jewels automatisch mechanisme met transparante achterzijde
Schitterende mat/glanzend gepolijste roestvaststalen kast
Dag en datum aanduiding
Verlichte wijzers en uren
Waterbestendig
Geschroefde kast en tweevoudige klem met quick release
Met originele Seiko-tags

De SNZG07J is bijzonder mooi. De maat, 41 mm lijkt me ook prima met een polsomvang van ruim 18 cm. Gaat ondanks het prijsverschil toch mijn voorkeur naar uit in vergelijking met de andere twee. Maar dat is puur gebaseerd op het esthetische gedeelte. En de 100 m. WR is mooi meegenomen. Maar dat staat echter los van het kwalitatieve/ technische gedeelte.

De Swiss Military Hanowa laat ik vervallen vanwege het loslaten van de coating.

Vanwege de WR van de vijfjes, slechts 3 atm. brengt me dat weer aan het twijfelen. Even laten bezinken dus.

Een vervangend kalibertje voor mijn H3 Traser aan die prijs zou wel fijn zijn. Wie doet dat overigens voor die prijs?

1 like

Welkom!

De SNZG is een goede keuze.
Ik heb hem nog steeds in de roulatie en ben er zeer tevreden over.
Mijn pols is 17,5 dus het zal op een 18 ook heel goed staan.
Hij is voor Seiko begrippen ook lekker vlak op de pols.
Ik heb de SNZG13 gekozen omdat hier een stalen band op zit.
Dan kun je wat variëren met andere banden, leer bijvoorbeeld.
Ik heb er door monterwatch saffier glas in laten zetten.

SEIKO MIL NEW

Petrus, welkom en nog veel plezier op HF.

Maandag j.l. was Rob van Monsterwatches terug van vakantie en heb gelijk de bestelling geplaatst.
De keuze is op de SNZG07J gevallen. Ik heb er gelijk saffierglas in laten plaatsen. Bandje staat goed bij dit type horloge, al is het niet mijn smaak. Ik heb een paar krokodillen leren bandjes gezien die ik erg mooi vind. Al ben ik bang dat als het er eenmaal omzit de combinatie wel eens tegen kan vallen. Een toch wat ruiger horloge met een naar mijn mening te chique bandje. Graag jullie mening.

Deze vind ik ook leuk.

De SGEG18 heb ik er gelijk bij besteld vanwege de klassieke uitstraling. Bij tijd en wijle ben ik traditioneel ingesteld en draag dan graag kleding die de jaren 20/30 stijl redelijk benaderen. Niet extreem en zeker wat kleur betreft, meer aangepast aan de huidige tijd. Dat verklaart dan gelijk de keuze van de SGEG18.

Ik vermoed dat n nieuw quartz uurwerkje er voor niet heel duur hoeft te zijn.

Of is dit soms n goed excuus om n ander horloge (erbij) te nemen? :wink:

Dat laatste begint er inderdaad op te lijken. Al was dat in eerste instantie zeker niet de bedoeling. Omdat mijn Tracer het niet meer deed heb ik me hier aangemeld. In eerste instantie, omdat ik er zelf geen verstand van heb, voor advies bij de aanschaf van een niet al te kostbare duurzame vervanger.
Een ander forumlid gaf ook al aan dat vervanging van een nieuw binnenwerk niet zo heel erg duur zou zijn. Kwam dat even mooi uit. Het was weliswaar niet de bedoeling, maar dadelijk heb ik dus drie horloges voor niet al teveel geld. Stiekem ben ik er eigenlijk best wel blij mee.

1 like

Welkom op HF en hoop dat je (inmiddels?) een mooi horloge hebt gevonden, goede horloges vind je in vrijwel iedere prijsklasse! Je hebt al gemerkt dat HF de poort voor je heeft geopend😃!