Ik ben 67 jaar, alleenstaand en mijn kinderen zijn al een tijdje de deur uit. Ik geniet samen met mijn drie honden, sinds een jaar, na vijftig jaar gewerkt te hebben van mijn pensioen.
Ik ben geen horlogefreak, maar omdat mijn Traser H3 Mod. 100233 het na een jaar of zeven begeven heeft heb ik mij op dit forum aangemeld.
Reparatie is geen optie omdat er een nieuw uurwerk in moet. Vandaar dat ik op zoek ben naar wat anders. Hierbij staat duurzaamheid/kwaliteit voorop. Overbodige tierelantijntjes die ik toch nooit zal gebruiken zie ik liever niet. Dat geeft alleen maar onrust. Uren, minuten en secondes is voldoende. Mijn ogen zijn nog uitstekend, een maat bierviltje vind ik niet mooi, maximaal 40 mm is voldoende. Aangezien ik een horloge nooit af doe zijn lichtgevende cijfers en wijzers wel gewenst. De voorkeur gaat uit naar een militaire uitstraling.
Rob van dit forum verkoop Seiko’s maar die is helaas nog met vakantie. Ik heb tijdelijk een Kruidvathorloge van zes euro, dus ik wacht wel tot hij terug is.
Graag jullie advies inzake de beste keuze. Andere mogelijkheden zijn ook welkom vermits ze geen fortuin gaan kosten. Mijn grens ligt bij circa 150 Euro.
Hoi Petrus!
Welkom op het forum. Ik raad je aan ook zeker even het blauwe gedeelte te bezoeken waar forumleden hun vaak weinig gedragen horloges aanbieden.
Veel plezier hier en ik hoop dat je een mooi exemplaar kunt vinden!
Als je de maat van de Traser goed vond: de SNK’s zijn zo goed als even groot. Ik vind zelf de SNZG te groot voor het design.
De Swiss Military Hanowa is nog een stuk groter, die moet je zeker even passen. Houd er rekening mee dat de zwarte PVD (=coating) er uiteindelijk op een lelijke manier van af gaat vallen.
Voor Seiko’s: Besttime (zit op marktplaats) en Monsterwatches hebben goede prijzen.
Lees je nog even in over het verschil tussen een automaat en kwarts. Hier zijn automaten populair, ondanks dat ze doorgaans minder nauwkeurig zijn en een gangreserve hebben die je in uren telt ipv maanden cq jaren zoals bij kwarts. Maar dat moet je dus wel weten.
Als je eenmaal een nieuw horloge hebt: op termijn kun je gewoon een vervangend kalibertje voor je Traser scoren, dat moet lukken voor onder de €15. Dan heb je
twee horloges (en dat is het begin van het einde )
Welkom Petrus !
Honden en je horloge nooit afdoen: klinkt bekend
Mijn advies zou zijn om je echt even goed te oriënteren. De keuze is reuze en zeker als je hem altijd draagt de moeite van een goed onderzoek waard.
Passen moet je altijd doen, aantal mm’s zegt wel wat maar sommige horloges vallen kleiner of groter dan je denkt.
Ook je pols (plat of niet) maakt verschil.
Passen dus.
Ow ja, WR van 100 m is wel minimum anders zweet je al als je je handen wast.