Iets anders zoeken.
Die domme kroon op tien is een dealbreaker.
Een nieuwe moet je ook kunnen vinden voor 15-20% onder list, moet makkelijk te doen zijn. Of een nieuwe uit 2022 bijvoorbeeld, die zijn nog ‘voordeliger’. Zolang je 'm maar niet bij een Omega AD aanschaft zonder flinke korting, is het natuurlijk top. En wat een ding, die PO. Zeker die blauwe!
Tenzij de reden van weg doen was dat je het geld op dat moment echt nodig had voor iets anders? Zo heb ik mijn BB58 weg gedaan, maar wel met het idee dat die weer terug zou komen in de collectie. Door de verkoop kon ik ineens mijn grail bemachtigen, maar man wat mis ik mijn BB58
Ik heb van een aantal horloges vaak meerdere exemplaren gehad, ik ben geen verzamelaar die een vermogen steekt in het naast elkaar hebben van verschillende modellen die ik leuk vind, max 2 of 3 tegelijk. Daarom zijn er horloges die weg gaan en ook weer terugkeren. Beetje zoals een aantal bewaren bij een externe kluis, en dan een paar keer per jaar het setje omwisselen.
Ben meer een jager dan een verzamelaar, en als ik teveel gejaagd heb breng ik dingen naar de poelier zeg maar, en ga dan opnieuw op zoek naar een patrijs, haas, zwijn of ree.
Is het helium ventiel.
Er zijn mooiere oplossingen.
Dan zou ik me ernstig af gaan vragen of deze prijsklasse bij mij past.
Dat kan ik me voorstellen, maar één ieder kan zijn/haar hobby op een andere manier beleven en er evenveel van genieten.
Op de vraag of de Speedmaster buiten mijn prijsklasse valt? Ik kan gelukkig zeggen dat ik vind van niet. Ik had best kunnen sparen voor mijn Speedmaster, maar er zijn ook andere hobby’s die net even iets meer prioriteit hadden en nog steeds hebben, waardoor het sparen er altijd bij inschoot. Reizen, en hierdoor ervaringen en herinneringen opdoen is mijn grootste hobby.
Toch wilde ik graag eens een Speedmaster ervaren aangezien deze al 9 jaar lang in mijn vizier stond. Sparen voor een BB58 gaat wat dat betreft net even iets sneller en makkelijker voor mij, terwijl ik nog steeds mijn tripjes kan maken.
Het is bij mij dus maar net hoeveel ik wil uitgeven aan de horlogehobby, maar rond de wereld reizen krijgt bij mij toch echt voorrang.
Ik pak de horlogehobby dus net even wat anders aan, maar ik geniet er even veel van.
Daarnaast hoef je niet persé voldoende/veel geld te hebben om te kunnen genieten van veel horloges, in wat voor een prijscategorie ze zich dan ook bevinden. Je kan met minder geld en wellicht met één duur horloge net zo hard van de hobby genieten
Heb ook even naar deze staan kijken;
ik ook, maar ik vind de zwarte mooier
Ook heel gaaf, alleen de oranje accenten passen weer beter bij de zwarte
Kleuren en smaken …
Je hebt duidelijk een type als ik deze verzameling zie. Er is in deze set 1 horloge die echt anders is dan de rest, en net die zet je te koop. Grappig.
Ik heb er meerdere te koop nu… en aan het dubben over nummer 4
De PO lijkt er nu te komen, een mooie is er mij aangeboden hier op HF
Deel je in dit topic wat foto’s als je tot aanschaf bent overgegaan?
Leuk maar ook aan de prijs.
Vind alle snoepjes altijd wel duur.
Af en toe staan daar goeie deals. Die brood arrow staat toch leuk geprijsd.
True, maar grijze dealers nemen ook - begrijpelijk - hun marge.
Maar je hebt Marge en Marge!
Uiteraard