Ph Dubois et Fils ( Dubois 1785) 2013

Philippe Dubois et Fils wordt vanaf volgend jaar nieuw leven ingeblazen.
Dit is een van de eerste merken, zoniet het eerste merk, van Zwitserland.
Ze zoeken nog sponsoren. Je kunt dan investeren en krijgt dan o.a. korting op een nieuw horloge.
In 2013 komen ze met een nieuwe collectie en een nieuw logo.
Ze gaan dan Dubois et Fils heten.
Zijn er al mensen die geinvesteerd hebben.
En ik was benieuwd of er forumleden een Dubois hebben. Pics.
site: www.duboisfils.ch

Ik heb er wel altijd een willen hebben. Grappig, deze fundraising en interessant. Ik zou het graag willen lezen of meer mensen hiervoor interesse hebben.

Het mag dan het oudste merk van Zwitserland zijn, maar ik heb niet de indruk dat ze in al die jaren veel indruk hebben gemaakt.

Wat ik nu zie, lijkt het het zoveelste tamelijk anonieme merk te zijn, dat ETA’s in kastjes inbouwt. Maar goed, cynisme terzijde, zal volgen waar ze mee komen.

Maar ik voel bepaald geen aandrang te investeren om t.z.t. korting op een horloge te krijgen. Er zijn merken die 1 jaar oud zijn, die duidelijk meer indruk op me maken.

Wel dusdanig belangrijk nieuws dat je hier speciaal lid van ons forum voor bent geworden?
Jur

Jur Schreef:

dat je hier speciaal lid van ons forum voor bent geworden?

Ja

Wel dusdanig belangrijk nieuws

Nee :wink:

Ik ben lid geworden omdat ik gek ben van zwitserse horloges,
en ik gehoopt had dat hier nog echte kenners lid zouden zijn,
maar mischien vergis ik me daar in.
En dit een heel mooi oud merk is, waarvan ik er nog graag een zou bezitten.
En daarnaast zie ik toppics voorbij komen die nog minder belangrijk nieuws hebben. Of zeiken jullie die ook af.

Ben ik de enige die flashbacks krijgt als iemand zich Zenith* noemt en ons gelijk afschrijft omdat we geen echte kenners zijn?

Ik zeg niet dat jullie geen kenners zijn.
Ik vond de laatste twee reacties erg onvriendelijk.
Wij zijn toch allemaal horlogeliefhebbers, waarom dan zulke
reacties.

Ik kende het merk niet. Maar wellicht ben ik dus geen kenner. Maar heb wel de moeite genomen om er naar te zoeken. Mr. Dubois was in 1785 inderdaad actief in zakhorloges, maar ik heb eigenlijk bijster weinig daarna van enige importantie gevonden.

Wat ik op chrono24 zie, zijn inderdaad, wat ik OOK zou omschrijven als, ETA uurwerkjes in redelijk anonieme kastjes. Kan er niets anders van maken.

Het spijt me als je dat als “afzeiken” ervaart.

Het staat je vrij om ons op te voeden.

Dat het het oudste merk van Zwitserland is, zegt mij ook weinig. En dat Zwitserse horloges het nec plus ultra van de horlogerie zijn geloof ik evenmin.

Maar vertel ons zonder enige schroom waarom de koerswijziging van het merk belangrijk is. Je vindt dat duidelijk, deel dan die kennis en enthousiasmeer ons!

Had gehoopt dat leden mischien in het bezit zouden zijn van een dubois 1785 en dat ze foto’s zouden willen delen.

We zijn helemaal niet zo onaardig hier :wink:

Maar ik kreeg visioenen van een voormalig lid, die ons probeerde te overtuigen dat zijn vintage-Zenith feitelijk nauwkeuriger liep dan welke atoomklok ook. Zijn aanschaf was gebaseerd op een tip die hij uit de “koninklijke” hofhouding had ontvangen, of zoiets.

Ik geloof dat hij later hetzelfde claimde voor zijn recente Ingersoll, maar het kan zijn dat ik nu mensen door elkaar haal.

Ik hoef niemand op te voeden, dat werkt namelijk toch niet.:wink:

Ik zeg niet dat Zwitserse horloges de top zijn, er zijn zat anderen merken
waaronders Duits of Japans. Alleen mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar Zwitsers.

maar volgens mij raken we Off-topic

1 like

Off-topic? In strikte zin zeker.

Maar de charme van dit forum is dat de moderatoren niet zo snel “off-topic” roepen. En dat is wel zo sympathiek (het is hier geen WUS :wink: )

Ik ben nog nooit lid geweest dus dat was inderdaad iemand anders.
Ik heb zelf ook niet erg veel verstand van uurwerken, maar ik weet nog wel dat
de meeste automaten juist niet zo nauwkeurig zijn.

De naam heb ik gekozen omdat ik horloges van Zenith erg mooi vindt.
Maar ook die van vele andere merken.

Name it, I have it :wink:

Zelf vind ik deze erg mooi:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-WBVMYHAM-D.jpg

Zo anoniem waren de klokjes ook niet. Heb diverse keren gekeken op de site toen de site/fabrikant nog bestond.

Hier kun je aanmelden als aandeelhouder,

http://duboisfils.ch/