Phenix 211291
Wat schatten jullie aan waarde
Werking is top
Mooi ding. Hoe groot is ie?
Heb je foto van de achterkant, lijkt me chrome plated, en dat laatste is erg negatief voor de waarde.
Heb je een foto van het uurwerk? Hoe luidt tikt ie? Klinkt ie als een wekker?
Verwacht van de waarde niet teveel.
Veel vragen voor een horloge met niet veel waarde?
34mm zonder kroon.
Tikt gewoon mooi.
De oude band heb ik nog die erop zat.
- ?
Correct.
Maar u koopt en heeft zoveel horloges gezien alle topics die u opent. Heeft u dan zelf niet wat feeling en kennis voor de markt gekregen? Of andersom, waarom koopt en verkoopt u zoveel als u geen idee heeft van de prijzen? Of de derde mogelijkheid als het hobbymatig is, dan is informatie opzoeken over je horloges toch leuk
Een paar tientjes
Bedankt, dan weet ik dat ik hem daarvoor zelf houd en draag
Klopt wat je zegt. Ik ben begin dit jaar overvallen door het liefhebben van de techniek van horloges. Uiteraat heb ik draag zelfs nu horloges, dat was mijn grootste verbazing. En elke keer als ik er 1 omdoe doe ik hem met meer liefde om, heel gek. Ik ben nog nieuw en zeker nog een beetje amateur. Maar sommige kan ik helaas zo moeilijk inschatten, want het rommelt erg op de markt. De ene lijkt mooier maar is minder waard. Ik dacht je moet denken als het verzamelen als munten, maar nee zo werkt dat toch niet, en voelde als een belediging naar de ambachtslieden. Waarom ik af en toe wat plaats is omdat ik er niet zo goed uit kom het netjes voor de koper maar zelf als verkoper leuk te houden. Interwebs is soms lastig als het gaat om vintage of antieke voorwerpen. Hopelijk op begrip.
Niemand houdt je tegen om hier te vragen of horloge A of horloge B (in jou geval het hele alfabet ) een goede deal is.
Rationeel denken is in het begin van verzamelen wat lastig