PhenomeNATO only

Al wat meer bekend?

1 like

@Zbignjew zit inmiddels al ergens lekker onder een palmboom zijn geld te tellen…
:sunny:

3 likes

Ze zijn onderweg! Heb ook een tracking nummer voor je als je die wilt. :sunglasses:

4 likes

Yep, sorry, had het hier ook moeten posten maar de bandjes zijn gisteren op de post gegaan.

1 like

Je kan beter even die link er in plakken. Nu zit iedereen het over te typen. :joy:

Weet ik, maar ik ben ff lui vandaag.

Ik ben natuurlijk veeeel te laat met bestellen… Maar ben wel benieuwd of er een duidelijk verschil tussen de HD en normale versie zit… of de HD versie erg stug oid…, ik wil m’n band ook wel vervangen voor een Nato in de zomer…

Helaas zit er bij de bestelling geen enkele Bond HD dus ik zal je het antwoord schuldig moeten blijven. Tenzij er per abuis een HD versie tussen zit, dan laat ik het je weten maar ik denk het niet.

Mail call!

De doosjes passen niet door de brievenbus. Ik wil graag van de mensen die mee doen horen of ze waarde hechten aan het doosje of dat het plat meegestuurd mag worden. Anders maken we er een pakketje van :slight_smile:

4 likes

Ziet er top uit!!

Mocht iemand er vanaf zien en het is een grijze 22mm versie met gepolijste hardware dan hou ik mij aanbevolen.

2 likes

Zojuist was het PostNL punt dicht. Morgen gaan we het weer proberen! Iets met Pasen ofzo…

1 like

Mocht iemand zijn 20mm brushed niet willen dan hoor ik het graag!!!

1 like

Vanochtend zijn alle bandjes op de post gegaan. Zie je die witte tas? Vol met bandjes :slight_smile:

4 likes

Hoe vind je de bandjes zelf uiteindelijk?

Ben er nog niet helemaal over uit. Ze zien er wel erg serieus uit voor een NATO. Afwerking, materiaal en hardware ziet er allemaal prima uit, maar het blijft gewoon een NATO en zo dragen ze ook. Dit zijn mooie bandjes, maar een NATO hoort eigenlijk helemaal niet mooi te zijn, maar functioneel of grappig. Daar worstel ik nog een beetje mee :stuck_out_tongue:

Ik maak binnenkort een vergelijking met een Phoenix strap, daar hebben ze wel wat van weg.

1 like

Zo te zien heb jij een blauwe 22mm op die 009 zitten.

Ik hou me aanbevolen😎

1 like

Oeh als ze daar sterk op lijken opteer ik voor die denk ik. Die kosten een derde :scream:

De stof lijkt op de foto wel een stuk verfijnder

@anon50762135EV, voor die blauwe houd ik je in gedachten, want Phoenix maakt ook slechts een beperkt aantal kleurtjes.

@Robert, weving is niet zozeer verfijnder, maar van een ander materiaal.

Zo, nu even een quick and dirty vergelijking tussen een Phoenix Bond en een PhenomeNATO Bond.

Materiaal
De Phoenix is van hetzelfde soort nylon als iedere andere degelijke NATO, alleen is de draad veel dunner waardoor de weving ook strakker is wat een dunne en sterke NATO oplevert. Het materiaal van de PhenomeNATO is hetzelfde als dat je bij iedere autogordel ziet. In tegenstelling tot de Phoenix die mat is, glanst de PhenomeNATO constant. Ook hier is dun draad toegepast maar de weving is minder strak dan bij Phoenix waardoor de band iets soepeler is. Ik heb ze nog niet gemeten maar ze lijken even dik.

Afwerking
De Phoenix is volgens de mod standaard gefabriceerd (duh). Uit die filosofie volgt dat het goedkoop en stevig moet zijn. Alle verbindingen zijn dus gelast ipv gestikt. Gaten en uiteindes zijn ook gelast. De hardware is erg fijn. Stevig en dun RVS, een stuk beter dan een gemiddelde NATO. Wel varieert de hardware van batch tot batch. Ik heb verschillende Phoenix NATO’s met andere hardware (ook op andere plekken).
De PhenomeNATO heeft dezelfde lengte als de mod standaard. Alle verbindingen zijn echter gestikt. Dat ziet er mooier uit, of het degelijker is weet ik niet, ik denk het niet want materiaal technisch is lassen gewoon steviger. Op mijn Bond is het stiksel niet geweldig, mijn blauwe is veel netter gestikt. Alle gaten en uiteindes zijn ook gelast. De hardware is mooi gepolijst of geborsteld. Apart is de zwevende keeper. Haveston gebruikt dit ook bij hun straps alleen zweeft daar de andere keeper :p. Hardware is gewoon mooi spul, punt.

Persoonlijk vind ik de kleuren, vorm en historie van Phoenix veel aantrekkelijker. Het is meer toolish. Echter zoals te zien op de foto’s, mijn gebruikelijke gaatje is heel snel uitgelubberd waardoor de band nu eigenlijk te los zit. Dit was al na één of twee maanden regelmatig dragen (ondanks mijn rotatie aan klokken en ook banden). Ik ben benieuwd hoe de banden zich gaan gedragen op de lange termijn en of ik het serieuze en nette karakter van deze banden wat vind, anders flipper ik ze wellicht. Één ding is zeker, die uitgelubberde Phoenix band, die blijft :smiley:

2 likes