Philip Caribbean eindelijk binnen

Gisteren jarig geweest en voelde mij dubbel feestelijk omdat de Philip Caribbean (1970) eindelijk is binnen gekomen. Ik heb direct een mooi nieuw bandje omheen gedaan en voila; zie hier het resultaat.

Philip Caribbean stamt van Jenny Caribbean af, die tegenwoordig onder de naam Doxa verder zijn gegaan.

Top stuk!!

Die is erg gaaf…(tu)

Is bij deze de wijzerplaat lichtgevend?

Ja, dat klopt idd.

Op de wijzerplaat zitten glitterachtige spikkels en heeft een erg mooi effect in der zon. Uiteraard zijn de wijzers na 45 jaar niet meer lichtgevend, dat effect is al uitgewerkt.

jazzbassman Schreef:

Is bij deze de wijzerplaat lichtgevend?

Heel gaaf! (ik heb ergens nog een meer conventionele “philip” duiker liggen)
Zo te zien een “monocoque” kast?

Wat een mooie duiker is dat, geniet ervan (tu)

Ja, klopt! het is een monocoque kast, dus uit 1 geheel. Het klok loopt ook nog erg precies dus een erg mooie vangst! Je hebt volgens mij ook een chronograaf uit die tijd, ook als caribbean maar die zijn volgens mij duurder en misschien nog zeldzamer.

MartijnV Schreef:

Heel gaaf! (ik heb ergens nog een meer
conventionele “philip” duiker liggen)
Zo te zien een “monocoque” kast?

Een echte topper :~

Jennywatches bestaat inderdaad nog steeds en de huidige modellen lijken nog aardig op die van jou.
http://www.jennywatches.com/index.htm

Prachtige klok. Heb er zelf een in het oranje gehad!

Bedankt! Ik heb de re-issue van de Jenny Caribbean ook gezien in de diverse kleuren zoals rood en blauw maar niet de gele. Daarnaast zijn het ook geen monocases.

WVE Schreef:

Een echte topper :~

Jennywatches bestaat inderdaad nog steeds en de
huidige modellen lijken nog aardig op die van jou.

http://www.jennywatches.com/index.htm

Ah, de oranje, ja die is ook erg mooi en zeldzamer dan die van mij. De blauwe is net zo zeldzaam.

Mark020 Schreef:

Prachtige klok. Heb er zelf een in het oranje
gehad!

Zou bijna gaan duiken:)

Hendrik

Deze is echt top zeg!! gefeliciteerd!
Die wijzerplaat doet me meteen weer denken aan een Baume en Mercier duiker met gele carbon plaat…

Heel gaaf vind ik deze! Zéér verzamelwaardig.

Wow echt heel mooi:}

Van harte proficiat, met dit legendarische horloge.

Schitterend horloge! Gefeliciteerd!

Gefeliciteerd met deze klassieker. Prachtig vind ik 'm!

Ik ben er ook erg blij mee, ondanks dat ik mijn Seiko Tuna ervoor heb moeten verkopen :(:(:(:(:(:(. Naja, ik zal er weer één tegenkomen.

Super klok en het horloge loopt erg nauwkeurig X(! Vandaag en morgen kijk ik hoe goed de powerreserve is.

JackW Schreef:

Gefeliciteerd met deze klassieker. Prachtig vind
ik 'm!