Philippe Rosen

Hallo,

Op het internet kwam ik een Duitse horlogemaker tegen Philippe Rosen (zie www.philipperosen-watches.com)

Kent iemand dit merk? Ervaringen?

Stefan

http://www.philipperosen-watches.com/elegmodede.htm

dit model kan kiber/zeno/davosa ook leveren,…,het is een plakmerk. maar wel met gewoon goede kwaliteit! Eta uurwerkjes.

Hallo Master-Fan ik heb enkele topics van je gelezen en je hebt het steeds over plakmerken te pas en te onpas om het even.
Wat je over Zeno schreef ben ik het niet eens…maar was jij niet die jongen die een horloge hebt ontworpen en een tijdje terug op de website aanbood ?
Enne was dat geen plakmerk dan ?..Ik neem aan dat je geen eigen fabriek hebt.
Als ik het verkeerd heb moet je het zeggen hoor , maar het komt bij mij een beetje vreemd over als je het steeds over plakmerken heb en ze zelf ook laat maken.
Of mogen dat horloge van jouw ook een plakmerk noemen ? Klinkt toch niet leuk he ?
Succes met de verkoop van je horloges .
Groet Peter

Ik ben er niet helemaal in thuis, maar wat houdt dat precies in…plakmerken

Plakmerken zijn horloges met een mooie fantasienaam die hun horloges elders laten maken door een andere horlogefabrikant.
Ze maken ze dus niet zelf , ik vind het woord een beetje een negatieve ondertoon hebben vandaar mijn mailtje hierboven.
Het kunnen overigens best goede horloges zijn want ze komen steeds meer voor met een Eta uurwerk.

Groet Peter

plakmerk horloges: de echte plakwmerk horloges zijn van goede kwaliteit, ze worden in zwitserland gemaakt met vaak Eta uurwerken. Dat is iets wat ik altijd al gezegd heb!!!

trias, krug baumen ( ? ) enz enz, zijn geen plakmerken, het chinese horloges met een mooie naam, waarvan wordt gezegd dat ze eerst heel duur waren. dat zijn geen plakmerken dat is gewoon rotzooi!!!

nogmaals met plakmerken is niets mis!!! het is alleen als consument wel zo handig om het model dat je mooi vind op te zoeken voor de laagst mogelijke prijs!!! Dan heb je een prima zwitsers horloge!

dus peter maak je niet druk ik ben juist voor plakmerken!!! maar tegen die chinese zooi!! ik hoop dat je me nu begrijpt.

Ik begrijp alles vanaf het begin al ik vind het alleen heel jammer dat je een Zeno een plakmerk noem vandaar mijn mailtje en stel dat het waar is wat jij zegt in welke horlogefabriek laten ze dan maken ?
Verder denk ik dat je het woord plakmerk niet teveel moet gebruiken het heeft een negatieve klank . En natuurlijk maak ik me wel een beetje druk ik heb zelf een Zeno…Ik heb liever natuurlijk als ik een horloge koop dat het van “eigen” fabrikaat is . Als jij kan aantonen dat Zeno een plakmerk is dan denk ik dat ik het nooit meer zou kopen.

Groet Peter

ik doe hard mn best. Omdat ik zelf in de horloges zit doe ik ontdekkingen en het is best lastig omdat merken heel gesloten zijn. Ben al achter een hoop gekomen.( fabrieken heb een geheim houdingsplicht ten opzichte van de merken ) Zo komt oris ook bij zo’n fabriek vandaan, alleen hebben zij alleen recht gekocht op modellen. Alleen zowel Davosa als Zeno vertikken het te reageren. Het enige dat ik weet is dat de modellen van zeno ook door veel andere merken worden gevoerd. De grote Ham vraag is wie maakt ze. De grootste kans is dat het een onafhankelijke fabriek is die ze verkoopt aan de merken. Merken kopen ook bij verschillende fabrieken in. Totaal niets mis mee. de kwaliteit is prima in orde! en de prijs kan hierdoor laag gehouden worden.
Ik wil de term plakmerk uit de negavtieve hoek hebben. plakmerken zijn gewoon goed! Die chinese zooi is/ zijn geen plakmerken, in china zitten ijverig chinese ontwerpers modelletjes in elkaar te klussen.
Ik vind Zeno gewoon goed! En ze zijn scherp geprijsd!! Ik heb een groot vermoeden dat Zeno ze niet maakt, dit omdat de maker zijn modellen vaak verkoopt aan andere merken, maar zijn eigen modellen anders houdt. Dit zie ik bij Zeno echter niet.

Samengevat; de fabriek achter halen is lastig, dit hangt af van wat het merk zegt. De fabriek heeft zwijgplicht.

Ik doe inderdaad zelf ontwerpen! Als ik de kans krijg om de plakmerk modellen ook te kunnen leveren wil ik dat best doen, maar is het mijn streven om ver onder de prijs van de merken nu te gaan zitten.

Tevens kan het zich voordoen dat je een ontwerp maakt enn het laat maken en dat de fabriek je ontwerpgebruikt om door te verkopen, dan zijn er dus meer merken die met jouw model lopen. Ik ben nu nog te klein om modelrecht vast te leggen, dus het kan nagemaakt worden. Maar dit zal niet het geval zijn bij Zeno want zei hebben wel het volume om dat te doen.

Ja als het zo zit wordt het moelijk omdat uit te zoeken maar ik denk dat ik toch maar niet voor een 2e Zeno ga het zijn mooie klokkies hoor maar “verdacht”.

Maar ff wat anders toch bergrijp ik deze redenering niet helemaal van je in een ander topic : Heel even heb ik overwogen de magellano van zeno ertussen te zetten, maar ik vind het toch een beetje stom om dat geld in een " plakker" te steken.

En in dit topic schrijf je weer : de echte plakwmerk horloges zijn van goede kwaliteit, ze worden in zwitserland gemaakt met vaak Eta uurwerken. nogmaals met plakmerken is niets mis!!! dus peter maak je niet druk ik ben juist voor plakmerken!!!
Mijn vraag is : waarom koop dan niet gewoon die Zeno ?

Eerlijk gezegd kan ik er geen touw meer aan vastknopen

Groet Peter

omdat ik het wel echt een mooi horloge vind! en het is gewoon goed ( 2824 )…dan zou ik me laten verleiden door het feit dat ik het mooi vind en het goed is en best goedkoop. Alleen wil ik dat wel?
Ik snap dat het wirwarrig overkomt, ik vind de verleiding wel groot omdat het gewoon mooi spul is. Beetje jammer dat er nog en x aantal merken hetzelfde model hebben. Ik probeer het uit te zoeken, mocht zeno producent zijn, dan snap ik niet waarom ze modellen delen, maar letterlijk verkopen aan een ander merk.

Weet je wat ik denk…dat je een goede politicus zou zijn

Groet Peter

haha ja in mijn stortvloed van woorden zit soms wel een tegenstrijdigheid ( per ongeluk :frowning: )

maar ik hoop dat we elkaar begrijpen. Zeno is mooi spul, ik hoop erachter te komen of het een plakmerk is of de producent van plakmerk horloges.

Koop maar gewoon een Zeno als je hem mooi vind. Je moet je niet laten beïnvloeden door een ander die zijn eigen mening geeft en het label “verdacht” of iets dergelijks aan een merk plakt :slight_smile:

Prachtig horloge toch zo’n Magellano! Ja, en het lijkt weer op IWC en ook op… en … nou en! Bijna alle horloges lijken op elkaar, de meeste hebben wijzers en ze geven de tijd aan, dus niets is origineel.

de magellano is mooi!

Ik denk dat je het verhaal en alles eromheen moet lezen ik ben juist degene die Zeno Niet een plakmerk vind.
Maar door de beweringen van Master Fan ben ik gaan twijfelen.
Pfffffffffffffffffff nou zal ik het weer gedaan hebben.

Groet Peter

ik zal ff duidelijk zijn. Peter heeft niks gedaan, ik heb er iets over gezegd, en ik neem het niet terug, ik ben ermee bezig om erachter te komen.

Een fabrikant van horloges werkt echt niet anders als een fabrikant van andere goederen. Ik lees op dit forum ook nogal eens wat over auto’s. Zijn allemaal plakmerken dus, als ik verschillende heren hier moet geloven.
Voorbeeldje Volkswagen: Banden van Michelin. Radiator van Behr. Koplampen en andere verlichtingdelen Hella, Visteon, AL, Bosch meeste schakelaars Bosch. Al die systemen als ABS, ESP ed. Bosch. Ruiten Saint Gorbain en Pilkington. Stuurhuis met de bekrachtiging TRW. Dynamo Bosch. Cruise control en dashbordinstrumenten VDO. Aircosystemen van diverse merkenEn als je op de fabriek gaat kijken zie je daar vrachtwagens vol gietstukken binnenkomen zoals motoren, versnellingsbakken. Worden elders gemaakt naar specificatie van Volkswagen. Je ziet er ook vrachtwagens vol aankomen met stoelen en banken. Toch zal niemand het in zijn hoofd halen om zo’n VW of om het eender wat voor automerk een plakmerk te noemen. Dus stop aub met het gekakel over plakmerken.
Ze kopen echt allemaal delen van buiten de een wat meer als de ander. Over Zeno kan ik zeggen als je daar gaat kijken zie je inderdaad dat ze veel inkopen van buiten en soms wel soms niet na aanpassing gebruiken. Zo heel geheimzinnig zijn ze daar niet in. Maar bij Rolex, Breitling, Omega en al die andere maken ze ook echt niet ieder tandwielje, asje, kastje, glaasje ed. zelf.
Ik blijf dus gewoon blij met mijn Zeno’s.

Ik begrijp je heel goed Peter. Zelf vind ik Zeno ook geen plakmerk. Er is ook geen difinitie van plakmerk, dus iedereen interpreteert er maar op los. Ik geef alleen maar aan dat je horloges moet kopen die jezelf mooi vind, ongeacht of iemand het een platmerk vind of niet.

Zelf heb ik enkele Invicta’s. Daar zijn de meesten hier ook niet positief over, maar ik vind het gewoon mooie, nette, goede horloges voor niet al te veel geld. Nogmaals, koop gewoon wat je mooi vind en gebruik de opmerkingen en tips van anderen, maar beslis zelf.