Philips jubilaris horloge 25 jaar dienst.

Goedemorgen allemaal

Ik had een vraagje over een horloge dat mijn grootvader destijds bij Philips heeft gekregen voor zijn 25 jaar dienst. Het was tot mijn eigen verbazing een Omega constellation. Is er iemand op dit forum die hier meer over weet?

9 likes

Die is flink gedragen en nooit onderhouden zoals ik het zie :smiley:

2 likes

Inderdaad, zag het ook als een echt gebruik object wat ik wel kan begrijpen. Maar wil hem in ere laten herstellen als het mogelijk is.

De wijzerplaat lijkt nog redelijk tot goed. Als het uurwerk het nog doet en er niet al teveel schade van lekkende batterijen ofzo in zit, is er best nog wat van te maken denk ik. :+1:

Het horloge ziet er uit als een 196.0062 met een kaliber 1310 er in.
Het glas laten polijsten of vervangen en de lugkilling band vervangen door een leren band en je hebt een prima horloge (als het werk nog werkt :wink: )

1 like

De groene aanslag aan de binnenkant van het glaasje baart me wel zorgen.

1 like

Belooft niet veel goeds w.b. de batterij.

Leuk horloge, alleen heeft er wel een lekkende batterij in gezeten.

1 like

Deze heeft de uiterst zeldzame Nederlandse dagschijf.

Als het horloge niet meer gered kan worden, dan heb ik daar zeer veel interesse in.
Het is inderdaad een Omega 1310 “the Ant”, de 1e Omega quartz (door Omega zelf gemaakt ipv ingekocht zoals met de beta 21 t geval was).

Bandje is aftermarket meuk trouwens.

2 likes

Prachtig horloge! Ik hoop dat je het in ere weet te herstellen :slight_smile:

Zal minimaal een donor voor nodig zijn:
250-400 euro daarvoor, beurtje, wijzerplaat etc. wisselen, nieuw glaasje, kroon, rubbers…

Je bent zo 600 Euro verder. Economisch onhaalbaar, hoogstens voor de gevoelswaarde doen.

1 like

Opa’s hadden altijd een voorkeur voor die Flixoflex bandjes, ongeacht de waarde van het horloge. De mijne had zo’n bandje aan z’n gouden Eterna die hij voor z’n 25 jarig dienstverband kreeg.

1 like

Bernard als ik er met 600 vanaf ben om hem in ere te laten herstellen ga ik dat vermoedelijk ook doen. Ik weet dat mijn grootvader hem vaak droeg en dat zie je er inderdaad ook aan. Ik vind dat deze horloge het verdient en ook de sentimentele waarde dat eraan vasthangt is groot. Waarschijnlijk is de kost hoger dan de waarde van de horloge.

11 likes

Respect hiervoor, heb ik ook met het horloge van mijn opa gedaan.

1 like

:+1:

Voor het horloge van mijn opa zou ik diep in mijn portemonnaie willen graaien, het zou van mij best een groot bedrag mogen kosten om het opgeknapt te krijgen.

Ik zou het echter waarschijnlijk niet perfect opgeknapt willen hebben; nieuw glaasje, goed schoonmaken en een onderhoudsbeurt. Ik denk dat ik het niet zou laten polijsten.

Het bandje zou bij mij om het horloge blijven zitten. Opa heeft die keuze gemaakt en het is zijn horloge. Vermoedelijk ga je het horloge toch niet heel veel dragen en meer krassen dan opa er op heeft gemaakt zal je vermoedelijk toch niet lukken.

Mijn 2 cent.

1 like

En is deze in ere hersteld? :slight_smile: