Phoibos only 🐙

Aangezien je op het forum regelmatig horloges van het merk Phoibos voorbij ziet komen, er nog geen “Phoibos only” topic was en er afgelopen zaterdag een prachtige Phoibos NA bij mij op de mat plofte, is dit het uitgelezen moment om dit topic te starten!

Even kort over Phoibos (volgens hun site): een microbrand uit Hong Kong welke in 2016 is opgericht. De naam is afgeleid van de Griekse god Apollo en betekend zoveel als “Bright, Shining One". Dat belooft wat!

En dan nu, de NA: een Phoibos Nebula Green

De Specs

  • Diameter 40mm
  • L2L: 46mm
  • Dikte kast: 11mm
  • Bracelet: 20mm stalen Jubilee Bracelet
  • Glas: saffier met aan onderzijde 3 lagen anti-reflectie coating
  • Uurwerk: Miyota 9015 met hacking en handwinding
  • Water resistance: 150 meter

Maar dat zijn slechts de harde cijfers, hoe voelt dat nou?

Moet zeggen dat ik verrast was door het gewicht, de Phoibos weegt best we wat voor zn 40mm. 143 gram en dan heb ik nog enkele schakels verwijderd om hem passend te maken op mn 17,5cm pols. Ik gok dat een groot deel van het gewicht in de prachtige jubileeband is gaan zitten. Deze voelt erg solide aan en draagt en het horloge draagt ondanks zn gewicht opvallend lekker. De clasp is vrij fors met ingefreesd logo maar ook deze zit prima en knelt niet tegen de pols.

De wijzerplaats is een mooie diepe kleur groen die naar buiten toe uitloopt naar heel donkergroen/zwart. Als je het licht onder verschillende hoeken op het de plaat laat vallen merk je dat ook het middelste groene deel van de wijzerplaat tussen diverse tinten uiteen kan lopen, erg mooi.

Zowel de backcase, de schroefkroon en de wijzerplaat hebben het karakteristieke logo van Phoibos: een octopus met een kroontje op.

Het horloge loopt voorzover ik dat na 1,5 dag dragen goed kan beoordelen op ongeveer +6s/dag, prima voor een horloge met dit kaliber wat bij betreft.

Al met al ben ik erg blij met mn Nebula en vermoed ik dat ik er nog veel draagplezier aan ga beleven :slight_smile:

Heb jij ook een mooie Phoibos show hem dan hier! :octopus:
Heb je er geen maar ben je nu enthousiast? Check Phoibos Watch Europe :octopus:

25 likes

Zeker enthousiast om eens naar te kijken dat Phoibos, ziet er goed uit!:heart_eyes:

2 likes

14 likes

12 likes

Echt een hele gave dial heeft deze!

10 likes

Wauw welk type is dit?

2 likes

Phoibos voyager. Spoiler alert! Deze gaat na mijn vakantie in het blauwe gedeelte.

4 likes

Ik zal het blauwe gedeelte in de gaten houden😊

2 likes

7 likes

Leuke Phoibos van mijn zoon:

7 likes

Leuk gedaan die gekartelde bezel, font van de cijfers vind ik dan weer wat gewoontjes.

Ja, mee eens. Maar voor een kind van 8 is het een super horloge, kleine maat, waarmee hij lekker het water in kan gaan.

1 like

Voor een 8 jarige zeker niet verkeerd!

Phoibos Eagle Ray GMT!

8 likes

Zeker, hij gaat ermee doucen, zwemmen, etc.

11 likes

Blijft een prachtige dial :blue_heart:

:sunny:

4 likes

Veel polstijd voor de Nebula de afgelopen dagen :green_heart: :herb:

8 likes

Phoibos Compressor :wink:

6 likes