Laten we hopen dat er snel weer een nieuw exemplaar om je pols mag schitteren!
Bij mij ligt ie al een paar dagen in het boodschappenmandje. Ik twijfel nog een beetje.
Niet alleen over een lefty en de kleur lume maar of ik hem überhaupt moet bestellen. Misschien hebben jullie nog een goed excuus behalve een paar toffe plaatjes?
Wat is er gebeurd? Dit is vrij snel toch?
ik zag dat dit horloge een hommage is van de Douglas (wolbrook) skindiver II professional. (origineel jaren 60)
en qua prijs op een factor 2,5 zit van deze Phorcydes.
foto ter vergelijk.
wisten jullie dit ?
ik vind ze allebei erg tof !
Planten water geven in de tuin, het eerste contact met water ![]()
Klopt, echter zijn er wel subtiele verschillen tussen de twee. Wat ik bijvoorbeeld mooier vind bij de phorcydes is de 3D pop van de numerals en indices op de wijzerplaat, evenals de oranje minutenwijzer. Daarbij vind ik de wijzerplaat net iets symetrischer ogen met het ontbreken van de datum aanduiding
Ik denk dat dat vooral neerkomt op persoonlijke smaak en voorkeur. Behalve dat ik het een prachtig horloge vind, heb ik geen excuus.
Gewoon een lekker zomers horloge. Korte broek met t-shirt en een Phorcydes om de pols. Lekker wat freewheelen.
Horologist , gefeliciteerd met deze aanwinst ![]()
Die met de oranje wijzers spreekt me erg aan. Maar waarom alleen een lefty? Of mis ik hier iets?
Ik heb gisteren ook een bestelling geplaatst voor de PH-4B (lefty), mede dankzij al het enthousiasme hier én de uitstekende aftersaleservaring die @pasd in het inmiddels beruchte topic heeft gedeeld.
Ik ben erg benieuwd naar het draagcomfort en de verstelmogelijkheid van de bracelet, de reallife beleving van de dikke numerals en indices én de bijbehorende imposante lume.
Hopelijk schittert deze zomerknaller over een week of twee ook om mijn pols en kan ik jullie dan verblijden met een paar wristshots.
Dat is geen lekker begin voor een duiker ![]()
Het hele “lefty”-idee verdwijnt eigenlijk verrassend snel eens je de PH-4B effectief aan de linkerpols draagt. Wat mij vooral aansprak is net dat subtiele “anders zijn”: origineel zonder ooit ordinair of overdreven speels te worden.
Hij heeft karakter, maar blijft tegelijk strak en draagbaar. En die lume… tja, dat is gewoon een heel leuke bonus voor liefhebbers zoals wij.
Je zult er geen spijt van krijgen — het is zo’n horloge dat je na een paar dagen dragen in de huidige temperaturen alleen maar meer gaat appreciëren.
De mijne is ondertussen alvast vertrokken uit Nancheng ![]()
Heb er ook net een CNS cut to measure rubberen strap bij besteld voor 3 tientjes.
Hij heeft bij mij zo’n twee weken in het mandje gelegen voordat ik op de bestelknop klikte. Hoewel ik hem pas een halve dag in bezit heb, ben ik blij dat ik die stap heb gezet.
De kroon lijkt uitgeschroefd een beetje wiebelig, maar over het algemeen voelt het geheel erg degelijk. Afwerking is ook prima. Niet super (zie bijvoorbeeld de endlinks), maar beter dan ik voor de circa €200 die ik ervoor betaald had durven verwachten.
Wat mij betreft kun je hier geen buil aan vallen.
Wow, super mooie foto’s! ![]()
![]()