Photobucket Exit. Weg er mee (Modemburner)

Ik had nog steeds een Photobucket account. Degenen die hier wat langer meelopen kennen het ws. nog wel van een paar jaar geleden voordat HF zelf foto’s ging hosten. De foto’s werden toen veelal bij Photobucket gehost en d.m.v. een link hier getoond.

Photobucket is ooit zonder waarschuwing vooraf gestopt met gratis hosten van foto’s voor 3rd party websites. Moest in 1 keer USD 400,- per jaar kosten geloof ik als ik me goed herinner. En je kon je foto’s er ook niet meer fatsoenlijk van af halen. Piraten Praktijken dus.

Ik kreeg nog steeds veel spam van ze dat mijn account over de data limiet heen was en of ik een betaald account wilde. Daar heb ik nu maar eens een einde aan gemaakt door van een paar foto’s een low-res kopietje te trekken voor het archief en mijn account te beëindigen.

En zo werd ik even meegenomen naar mijn horlogeverleden. Gaat denk ik over de periode 2013-2016. Echt nog uit de periode dat ik zoekende was. Desondanks zaten er al een paar leuke horloges tussen. Zoals de PVD Magrette Chrono, de BFS en de Kemmner. Enfin hier een kleine greep uit de foto’s. Zeg maar mijn HF early life :slight_smile:

28 likes

Die oranje orient😍

1 like

De zeno vind ik een topper ! Voor de rest : schitterende foto’s …

1 like

Leuk zo een terugblik

1 like

Leuk! Ik heb ook zo’n account en was flink pissig toen ik moest betalen voor de hosting. Eens kijken wat er nog op staat.

1 like

Ik heb al jaren een $2,99 /maand account .
Bij mij begonnen ze ook te dreigen maar nu blijkt dat ik ondanks dat die $2,99 vorm niet meer bestaat door mag gaan tot ik het opzeg !

1 like

De Glycine komt mij bekend voor :joy:

1 like

Dat is even een serie zeg :+1: Er zitten prachtige horloges tussen!

Ik neem aan dat je ze niet allemaal meer hebt, maar zitten er exemplaren tussen waarvan je spijt hebt ze ooit weg te hebben gedaan?

1 like

Tecco, die JumboSeiko dat is een baas! Mooi man.
Echt helemaal niet meer bij jou? Alle lades gecheckt?
Eeuwig zonde als die weg gedaan is door je…of was het een kl…klok?

1 like

Ik heb alleen de bovenste nog. Dat is een erfstuk. De 14K gouden klok van mijn opa. Die gaat ook uiteraard niet weg en zal ooit als familiestuk door mijn zoon worden geërfd. Alle andere horloges zijn doorgeflipperd.

Ik zie er drie die nog steeds een zekere aantrekkingskracht hebben. De Kemmner Flieger, De Roamer Searock en met name de Big Freaking Seiko. Die laatste is inmiddels ook vrij zeldzaam geworden, dus de kans dat ik die ooit nog eens tegen kom is klein.

Uiteindelijk zijn er allemaal ook weer mooie dingen voor terug gekomen en is het onderdeel van een reis naar een bestemming die nog steeds niet is bereikt. Laat mij maar lekker reizen :wink:

2 likes

Haha, ‘modemburner’. Geweldig woord. Maar: boomer!

1 like

Was de service voorheen gratis? Want ja, daar gaat de zon voor op. Je betaalt altijd voor server- en storage-ruimte. Linksom of rechtsom. Bij Google doe je dat met je data, en bij Photobucket dus ook.

Bij cloudproducten altijd even de kleine lettertjes lezen over egress en data eigendom.

Maar goed… Die Stipto, Junghans, Jaques Lemans dresser, Kemner KS, Roamer Searock en die twee Glycines zijn tof. De rest doet het niet zo, maar 60-40 is geen slechte score. :slight_smile:

Wat heb je er nog van?

Inderdaad. Mijn router stond nu niet bepaald te roken. Zeker niet van low-res semi-thumbnailtjes. :slight_smile:

@TimeLapse, heddegij nog traporgel-internet thuis of zo? Daddege met twee van die pedalen de electriciteit naar de PC moet opwekken?

1 like

Ik snap je voorbeelden maar er bestaat ook zoiets als een freemium verdienmodel model :wink:

Je kan er beter vanuit gaan dat je gewoon al je eigendom verliest bij een dergelijke hosting provider , want alle 192382193 pagina’s lezen en juist interpreteren? Dat zie ik echt maar heel weinig mensen correct doen.
Dus: iedereen aan de zelf-hosting :confetti_ball:

1 like

Waarbij je met je gratis account nog steeds even moet lezen wie nu de data-eigenaar is. Er zijn goede redenen waarom de EULA of T&C’s altijd documenten zijn van zestien pagina’s wollige taal die geen hond leest. :slight_smile:

Ah. Dat dus. Ik was te snel. :slight_smile:

Heb je de rest van m’n bericht wel gelezen? :joy:

:grin: :+1:

1 like

Gewoon wat geld uitgeven voor hosting. You get what you pay for.

1 like

:rofl: De antwoordvinger heeft een eigen leven. Gelukkig bestaat de editknop.

1 like

Haha. Touché :rofl:

Het woord modemburner is hier natuurlijk gewoon een anachronisme. Ik bedoel eigenlijk “fotospam alert”

En jij moet eerst de topics waar je op reageert (begrijpend) lezen (zie citaat hier onder). Het gaat er niet om dat je er voor moest gaan betalen, maar wel dat dit zonder waarschuwing vooraf werd doorgevoerd en dat de foto’s werden gegijzeld. En dan zeg je dat ik de 16.000.000 kleine lettertjes moet lezen terwijl je zelf niet eens een bericht van een paar regels goed leest :wink: Het gaat dus niet om je te laten betalen voor geleverde diensten (dat mag/moet), maar over onfatsoenlijk zaken doen.

Schandelijk inderdaad !
Agressief blijven doordrammen van photobucket !

1 like