Ik heb gewerkt met twee lenzen, een standaard zoomlens en een gloednieuwe 80mm macrolens waarmee ik 1:1 kan komen. De softheid wordt veroorzaakt door het soort verlichting. Ik heb een halogeenlamp die ik boven de fototent zet. Daardoor krijg je soft gefilterd licht. De foto’s worden dan ook wat soft maar voordeel is wel dat het glas geen reflectie heeft, iets wat anders bijna niet te vermijden is door de flinke bolling van het glas.
Heb je op de foto’s geklikt? Ze zijn echt vlijmscherp kan ik je verzekeren. Maar HF haalt wel echt duidelijk de originele crisp uit het beeld waardoor het net niet gestoken scherp lijkt.
Heb je al eens een tilt-shift lens gebruikt? ( niet te betalen overigens) is ook erg gaaf met dit soort fotografie.
Ik ken het wel, maar nooit mee gewerkt. Idd knetterduur. Volgende wat ik wil gaan proberen is foto stacking, moet daar alleen wel software voor kopen. Maar ben nog aan het wennen aan de camera want over van Canon naar Fuji. Ik vind het een echte vooruitgang. Minder groot, betere kwaliteit als ik had en veel mogelijkheden in de camera.
Kan je dat niet met de bokeh functie als plugin in PS?
Geen idee, ik heb een oudere versie, ik weet niet of dat daarmee kan.
Stef, nee!
Wat een plaatjes
Echt wel
Bonsaitafel
Complimenten voor jullie allebei! Heel mooi!
Super gaaf! Veel betere achtergrond als met die japanse telegraaf elke keer
Echt goed gedaan!
Bij astro fotografie wordt veel gewerkt met autostakkert om een groot aantal afzonderlijke foto’s bij elkaar op te tellen. Dit programma is volgens mij gratis te downloaden.
Maar dat was ik niet hé
Dit soort handwerk verdient ook perfecte foto’s en dat Stef een moppie kon zing…eh foto schieten was allang bekend.
Gekheid.
Schitterende foto’s natuurlijk van een paar supergave horloges die in de volgende jaaruitgave van UHREN zeker niet zouden misstaan,zowel de pics als de horloges niet.
Wil je het daar niet meer over hebben ja!?
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Hahaha, zeker niet!